TDE1800 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TDE1800
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ENGİN ÇETİN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı doktora öğrencilerine teze ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırmak ve ilgili akademik gelişmelerden haberdar ederek alanında uzmanlaşmasını sağlamaktır

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriği ders ve tez döneminde olan doktora öğrencilerine teze ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırmak, danışman yönetiminde öğrenciyi yönlendirmek, öğrencinin çalışmalarını takip etmek, tez yazım sürecinde onlara rehberlik etmek ve akademik birikimi paylaşarak zorluk yaşanılan süreçlerde öğrenciye gerekli desteği sağlamaktır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Alana ilişkin bütün kaynaklar.

Notlar

Alana ilişkin bütün yardımcı kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanına ilişkin bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar.
ÖÇ02 Alanına ilişkin gerekli olan bilgi ve birikimi kullanır.
ÖÇ03 Alan çalışması sırasında karşılaştığı problemleri belirtir.
ÖÇ04 Danışman yönetiminde araştırma çıktılarını sıralar.
ÖÇ05 Edindiği yöntem bilgisi ile problemleri analiz eder.
ÖÇ06 Uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır.
ÖÇ07 Alan araştırmasına katkı sağlayacak literatür bilgisinin önemini fark eder.
ÖÇ08 Uzmanlık düzeyinde edindiği bilgiyi sistematik bir şekilde yorumlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eski ve yeni metinleri değerlendirir. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkolojinin gelişimini destekler.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. 3
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kaynakların taranması 1 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Kaynakların taranması 2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kaynakların taranması 3 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi 1 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi 2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi 3 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi 4 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Veri analizi 1 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Veri analizi 2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Veri analizi 3 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Veri analizi 4 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Veri analizi 5 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
14 Veri analizi 6 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Veri analizi 7 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 09:11