Genel Bilgi
Kod | TDE1800 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ENGİN ÇETİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AYŞEHAN DENİZ ABİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUSTAFA APAYDIN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HANİFE DİLEK BATİSLAM (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MUNA YÜCEOL ÖZEZEN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. REFİYE ŞENESEN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HALUK GÖKALP (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YETER TORUN ÖĞRETMEN (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SEMA ÇETİN BAYCANLAR (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ENGİN ÇETİN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. AYHAN KARAKAŞ (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. BEKİR TAHİR TAHİROĞLU (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı doktora öğrencilerine teze ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırmak ve ilgili akademik gelişmelerden haberdar ederek alanında uzmanlaşmasını sağlamaktır
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği ders ve tez döneminde olan doktora öğrencilerine teze ilişkin bilgi, beceri ve tutum kazandırmak, danışman yönetiminde öğrenciyi yönlendirmek, öğrencinin çalışmalarını takip etmek, tez yazım sürecinde onlara rehberlik etmek ve akademik birikimi paylaşarak zorluk yaşanılan süreçlerde öğrenciye gerekli desteği sağlamaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Alana ilişkin bütün kaynaklar.
Notlar
Alana ilişkin bütün yardımcı kaynaklar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanına ilişkin bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar. |
ÖÇ02 | Alanına ilişkin gerekli olan bilgi ve birikimi kullanır. |
ÖÇ03 | Alan çalışması sırasında karşılaştığı problemleri belirtir. |
ÖÇ04 | Danışman yönetiminde araştırma çıktılarını sıralar. |
ÖÇ05 | Edindiği yöntem bilgisi ile problemleri analiz eder. |
ÖÇ06 | Uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerisiyle eleştirel düşünce yetisini kullanır. |
ÖÇ07 | Alan araştırmasına katkı sağlayacak literatür bilgisinin önemini fark eder. |
ÖÇ08 | Uzmanlık düzeyinde edindiği bilgiyi sistematik bir şekilde yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kaynakların taranması 1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kaynakların taranması 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kaynakların taranması 3 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi 1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi 3 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Amaca uygun biçimde incelenen araştırma malzemesinin gözden geçirilmesi 4 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Veri analizi 1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Veri analizi 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Veri analizi 3 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Veri analizi 4 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Veri analizi 5 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Veri analizi 6 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Veri analizi 7 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |