Genel Bilgi
Kod | MMB211 |
Ad | Termodinamik 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ARİF ÖZBEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ARİF ÖZBEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Klasik termodinamiğin temel prensiplerini öğretmek. Öğrencilere kapalı ve açık sürekli bir akış veya kararsız düzgün akış sistemleri ile ilgili temel termodinamik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme yetisi kazandırmaktır
Dersin İçeriği
bu derte maddenin özellikleri. Kapalı sistemler termodinamiği. İlk yasa çözümlemesi. açık sistemler termodinamiği. İkinci yasa çözümlemesi anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yunus Çengel, Michael A. Boles, Mühendislik yaklaşımıyla termodinamik, 5. baskı
Notlar
Termodinamik - Prof.dr. Ali Pınarbaşı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Termodinamiğin temel kanunlarını kavrar |
ÖÇ02 | P-v ve T-v diyagramlar kullanır |
ÖÇ03 | Termodinamik tabloları kullanarak temel fiziksel özellikleri hesaplamayı yapar |
ÖÇ04 | Termodinamiğin 1. kanununu kavrar |
ÖÇ05 | Termodinamiğin 1. kanunu kullanarak sürekli akışlı açık sistemleri ile ilgili problemleri tanımlar |
ÖÇ06 | Termodinamiğin 1. kanunu kullanarak kararsız açık akış sistemleri ile ilgili problemleri analiz eder |
ÖÇ07 | Sırasıyla, ısı motorlar ve soğutucular için verimlilik ve COP tanımlarını ayırt eder. |
ÖÇ08 | Saf maddelerin özelliklerini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma | 2 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Termodinamiğe giriş ve termodinamiğin temel uygulama alanları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Termodinamik sistemlerin tanımı ve sınıflandırlması | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Saf maddelerin özellikleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Faz değişimleri için özellik diyagramları | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Özellik diyagramlarının kullanımı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | ideal gazın tanımı ve denklemleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kapalı sistemler için termodinamiğin 1. kanununu, Isı ve ısı tranferi modlarının tanımı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | ideal gazlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | katılar ve sıvılar için özgül ısı ilişkileri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Açık sistemler, kütle ve hacimsel debi için termodinamiğin 1. kanunu, akış işinin tanımı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Açık kararlı ve kararsız akış sistemleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Termodinamiğin 2. kanuna giriş | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | ısı kaynakları ve kuyularının ve termal enerji rezervuarlarının tanımı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Isı motorları ve soğutuculara giriş | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |