MMB211 Termodinamik 1

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MMB211
Ad Termodinamik 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ARİF ÖZBEK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ARİF ÖZBEK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Klasik termodinamiğin temel prensiplerini öğretmek. Öğrencilere kapalı ve açık sürekli bir akış veya kararsız düzgün akış sistemleri ile ilgili temel termodinamik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme yetisi kazandırmaktır

Dersin İçeriği

bu derte maddenin özellikleri. Kapalı sistemler termodinamiği. İlk yasa çözümlemesi. açık sistemler termodinamiği. İkinci yasa çözümlemesi anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Yunus Çengel, Michael A. Boles, Mühendislik yaklaşımıyla termodinamik, 5. baskı

Notlar

Termodinamik - Prof.dr. Ali Pınarbaşı


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Termodinamiğin temel kanunlarını kavrar
ÖÇ02 P-v ve T-v diyagramlar kullanır
ÖÇ03 Termodinamik tabloları kullanarak temel fiziksel özellikleri hesaplamayı yapar
ÖÇ04 Termodinamiğin 1. kanununu kavrar
ÖÇ05 Termodinamiğin 1. kanunu kullanarak sürekli akışlı açık sistemleri ile ilgili problemleri tanımlar
ÖÇ06 Termodinamiğin 1. kanunu kullanarak kararsız açık akış sistemleri ile ilgili problemleri analiz eder
ÖÇ07 Sırasıyla, ısı motorlar ve soğutucular için verimlilik ve COP tanımlarını ayırt eder.
ÖÇ08 Saf maddelerin özelliklerini kavrar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisi ile donanımlı olma 2
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Makine mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme 1
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çeşitli mühendislik teknikleri ve becerileri ile donanımlı olma
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir işletmede karşılaşabileceği uygulamaları bağımsızca inceleyip öğrenebilme; gördüğü problemlerinin kritik değerlendirmesini yapabilme; problemleri formüle edebilme ve uygun tekniği seçerek çözüm getirebilme
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkında olma ve kendini devamlı yenileyebilme
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İngilizceyi teknik veya teknik olmayan konularda yazılı ve sözlü etkin kullanabilme 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Termodinamiğe giriş ve termodinamiğin temel uygulama alanları Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Termodinamik sistemlerin tanımı ve sınıflandırlması Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Saf maddelerin özellikleri Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Faz değişimleri için özellik diyagramları Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Özellik diyagramlarının kullanımı Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 ideal gazın tanımı ve denklemleri Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Kapalı sistemler için termodinamiğin 1. kanununu, Isı ve ısı tranferi modlarının tanımı Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 ideal gazlar Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 katılar ve sıvılar için özgül ısı ilişkileri Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Açık sistemler, kütle ve hacimsel debi için termodinamiğin 1. kanunu, akış işinin tanımı Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Açık kararlı ve kararsız akış sistemleri Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Termodinamiğin 2. kanuna giriş Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 ısı kaynakları ve kuyularının ve termal enerji rezervuarlarının tanımı Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Isı motorları ve soğutuculara giriş Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 09:17