Genel Bilgi
Kod | YLBKS701 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersi alan öğrencilerin seminer hazırlama konusunda kendilerini geliştirebilmeleri, bir semineri tamamlamaları ve sunumu hakkında bilgi vermeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Seminer hedeflenen doğrultuda hem literatür araştırması hem de diğer kaynaklardan bilgi sağlanması, bu bilgilerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkin bir şekilde sunumunu kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Seminer konusu ile ilgili yeterli miktarda kaynak taraması yapması ve elde ettiği bilgileri danışmanı ile tartışması
Kaynaklar
eminer konusu ile ilgili yeterli kaynak olmaması durumunda yakın konularla ilgili tarama yapması ve elde ettiği bilgileri danışmanı ile tartışması
Notlar
Konusunda uzman akademisyenlerden bilgi alması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Seminer konusuyla ilgili kaynak ve literatüre erişim, literatür taraması ve literatürlerin değerlendirilmesi konularında bilgi kazanır. |
ÖÇ02 | Bir semineri hazırlama sürecinde nelere dikkat etmesi gerektiği ve sunum hazırlanması konusunda bilgi kazanır. |
ÖÇ03 | Bir topluluk karşısında seminer sunumu yapılmasıyla ilgili tecrübe kazanır. |
ÖÇ04 | Bilimsel tartışma kültürü kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Entomolojide yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
2 | Fitopatolojide yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Nematolojide yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Herbolojide yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Akarolojide yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | Bakteriyolojide yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Biyolojik Mücadele çalışmalarında yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | sunumu yapılmış seminerler üzerinde tartışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Virolojide yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | Bitki Koumada Biyoteknolji alanında yapılan yeni çalışmalar | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Biyoteknik Mücadele çalışmalarında yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Entegre Mücadele çalışmalarında yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Mikoloji çalışmalarında yeni araştırma konuları | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Entomolojide faunistik ve sistematik konularda yeni çalışmalar | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Entomopatojenlerle yapılan yeni çalışmalar | Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunumu yapılmış seminerler üzerinde tartışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sunumu yapılmış seminerler üzerinde tartışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |