YLBKS701 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLBKS701
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NÜKET ÖNELGE (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CENGİZ KAZAK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SİBEL UYGUR (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. EKREM ATAKAN (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KAMİL KARUT (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SERDAR SATAR (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç.Dr. Behçet Kemal ÇAĞLAR (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Asime Filiz ÇALIŞKAN KEÇE (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi GÖKMEN KOÇ (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Serkan PEHLİVAN (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Ece Börteçine KASAPOĞLU ULUDAMAR (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersi alan öğrencilerin seminer hazırlama konusunda kendilerini geliştirebilmeleri, bir semineri tamamlamaları ve sunumu hakkında bilgi vermeleri hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği

Seminer hedeflenen doğrultuda hem literatür araştırması hem de diğer kaynaklardan bilgi sağlanması, bu bilgilerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkin bir şekilde sunumunu kapsar.

Dersin Ön Koşulu

Seminer konusu ile ilgili yeterli miktarda kaynak taraması yapması ve elde ettiği bilgileri danışmanı ile tartışması

Kaynaklar

eminer konusu ile ilgili yeterli kaynak olmaması durumunda yakın konularla ilgili tarama yapması ve elde ettiği bilgileri danışmanı ile tartışması

Notlar

Konusunda uzman akademisyenlerden bilgi alması


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Seminer konusuyla ilgili kaynak ve literatüre erişim, literatür taraması ve literatürlerin değerlendirilmesi konularında bilgi kazanır.
ÖÇ02 Bir semineri hazırlama sürecinde nelere dikkat etmesi gerektiği ve sunum hazırlanması konusunda bilgi kazanır.
ÖÇ03 Bir topluluk karşısında seminer sunumu yapılmasıyla ilgili tecrübe kazanır.
ÖÇ04 Bilimsel tartışma kültürü kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur 2
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Entomolojide yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
2 Fitopatolojide yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
3 Nematolojide yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
4 Herbolojide yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
5 Akarolojide yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
6 Bakteriyolojide yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
7 Biyolojik Mücadele çalışmalarında yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
8 Ara Sınavlar sunumu yapılmış seminerler üzerinde tartışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Virolojide yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
10 Bitki Koumada Biyoteknolji alanında yapılan yeni çalışmalar Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
11 Biyoteknik Mücadele çalışmalarında yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
12 Entegre Mücadele çalışmalarında yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
13 Mikoloji çalışmalarında yeni araştırma konuları Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
14 Entomolojide faunistik ve sistematik konularda yeni çalışmalar Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
15 Entomopatojenlerle yapılan yeni çalışmalar Sunumu yapılacak seminer konusu ile ilgili ön çalışmalar Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sunumu yapılmış seminerler üzerinde tartışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sunumu yapılmış seminerler üzerinde tartışma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 09:17