Genel Bilgi
Kod | BK562 |
Ad | Bitki Hastalıkları Mücadelesinde Kullanılan Kimyasallar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DAVUT SONER AKGÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler tarım ilaçları hakkında detaylı bilgiler öğrenirler
Dersin İçeriği
Tarım ilaçlarının içerikleri, etki mekanizmaları ve etkili oldukları bitki hastalıklarının tanıtılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fungisitler (Prof. Dr. Nafiz Delen)
Notlar
Ders sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler tarımsal savaş yöntemleri hakkında genel bilgiler edinirler |
ÖÇ02 | Kimyasal mücadelenin yararları ve sakıncalarının öğrenirler |
ÖÇ03 | Kimyasal mücadelenin tarihçesi ve tarım ilaçları üreten şirketler hakkında bilgi sahibi olurlar |
ÖÇ04 | Bir tarım ilacının bileşenleri hakkında bilgi sahibi olurlar |
ÖÇ05 | Koruyucu, sistemik, mezosistemik ve translaminar pestisit terimlerini öğrenirler |
ÖÇ06 | İlaç karışımlarını hazırlamayı ve karışımların sıralamasını öğrenirler |
ÖÇ07 | İlaçların etki mekanizmasını öğrenirler |
ÖÇ08 | Patojenlerin pestisitlere nasıl diren kazandıklarını öğrenirler |
ÖÇ09 | Direnç oluşumuna etkili faktörleri öğrenirler |
ÖÇ10 | Patojenlere karşı Direnç yönetim stratejilerini öğrenirler |
ÖÇ11 | Pestsisit uygulama tekniklerini öğrenirler |
ÖÇ12 | Pestisitlerin depolanması hakkında bilgi sahibi olurlar |
ÖÇ13 | Etkili madde geliştirme aşamalarını öğrenirler |
ÖÇ14 | Biyopestisitler hakkında bilgi edinirler |
ÖÇ15 | Biyopestisitlerin etki mekanizmasını öğrenirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarımsal kimyasallara giriş, tarım ilaçlarının tarihçesi | Kaynak kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tarım İlaçlarının Dünyada ve Türkiye'deki Kullanımı | Kaynak kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tarım ilaçlarının geliştirilme süreçleri | Kaynak kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Pestisit formülasyon içerikleri, formülasyon tipleri | Kaynak kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bakırlı ve kükürtlü bileşikler | Kaynak kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Dithiocarbamatlar | Kaynak kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Trichloromethylthiocarboxamide'ler | Kaynak kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynak kitaplar ve makaleler | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Sulphamidler, Guanidinler, etki yeri özelleşmemiş diğer fungisitler | Kaynak kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Benzimidazoller, SDHI'ler, Hydroxyprimidine'ler | Kaynak kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Aromatic hidrokarbonlar, fenilamidler, SBI fungisitleri | Kaynak kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Phosphonate'lar, Anilinopyrimidinler | Kaynak kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kinon dış ve iç engelleyici fungisitler | Kaynak kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bazı sistemik fungisitler | Kaynak kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Bitki aktivatörleri | Kaynak kitaplar ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak kitaplar ve makaleler | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak kitaplar ve makaleler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |