Genel Bilgi
Kod | BK510 |
Ad | Bitki Virüs Hastalıklarının Tanılanmasında Kullanılan Yöntemler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUHARREM ARAP KAMBEROĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki virüslerinin genel özellikleri, moleküler yapısı, virüslerin tanısında kullanılan biyolojik, serolojik ve moleküler yöntemler hakkında eğitim vermek
Dersin İçeriği
Bitki virüslerinin genel özellikleri, moleküler yapısı, virüslerin tanısında kullanılan biyolojik, serolojik ve moleküler yöntemler
Dersin Ön Koşulu
Gerekmiyor
Kaynaklar
Sunular
Notlar
İnternet ortamında ulaşılacak kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkilerde zararlı virüslerin genel özelliklerini öğrenir |
ÖÇ02 | Bitkilerde zararlı virüslerin replikasyonu, taşınma yolları ve mücadele yöntemlerini öğrenir |
ÖÇ03 | Kültür bitkilerinde zararlı önemli bazı virüsleri öğrenir |
ÖÇ04 | Bitkilerde zararlı virüslerin saptanması ve tanılanmasında kullanılan biyolojik yöntemleri öğrenir |
ÖÇ05 | Bitkilerde zararlı virüslerin saptanması ve tanılanmasında kullanılan serolojik yöntemleri öğrenir |
ÖÇ06 | Bitkilerde zararlı virüslerin saptanması ve tanılanmasında kullanılan moleküler yöntemleri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 1 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitkilerde zararlı virüslerin genel özellikleri | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Bitkilerde zararlı virüslerin taşınma yolları, çoğalmaları ve mücadele yöntemleri | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Kültür bitkilerinde önemli bazı viral etmenler | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Virüslerin tanısında kullanılan yöntemlere giriş | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Simptomatolojik tanı yöntemi | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Simptomatolojik tanı yöntemi (Uygulama) | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Biyolojik tanı yöntemleri (mekanik inokulasyon, indeksleme) | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sunulardan çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Biyolojik tanı yöntemleri (Uygulama) | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
10 | Seroloji | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Serolojik tanı yöntemleri | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Serolojik tanı yöntemleri (Uygulama) | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
13 | Moleküler tanı yöntemleri | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Moleküler tanı yöntemleri (Uygulama) | Sunulardan çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Soru-Cevap |
15 | Kullanılan yöntemlerde elde edilen sonuçların değerlendirilmesi | Sonuç kayıtlarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunulardan çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunulardan çalışmak | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |