Genel Bilgi
Kod | BK045 |
Ad | Nematolojide Denemelerin Kurulması ve Değerlendirilmesi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Nematololoji alanında yürütülen araştırmaların planlanması denemelerin kurulması, uygun deneme deseninin seçimi, verilerin amaca uygun elde edebilmesi için örnekleme ve analiz yöntemleri gibi konular hakkında bilgiler verilecektir.
Dersin İçeriği
Nematololoji alanında yürütülen araştırmaların planlanması denemelerin kurulması, uygun deneme deseninin seçimi, verilerin amaca uygun elde edebilmesi için örnekleme ve analiz yöntemleri gibi konular hakkında bilgiler verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Nematoloji dersinde anlatılan temel bilgiler.
Kaynaklar
Arıkan, R., 1995. Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma. Tutibay Yayınları, 283 sayfa.
Notlar
Southey, J.F., 1986. Laboratory methods for Work with Plant and Soil Nematodes. London: Her Majesty's Stationary Office, 202 pp.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nematolojide laboratuar koşullarında kullanılan materyal ve yöntemler öğretilir. |
ÖÇ02 | Nematolojide tarla koşullarında kullanılan materyal ve yöntem öğretilir. |
ÖÇ03 | Denemeler için en uygun mataeryal ve yöntem seçiminde ve denemede oluşacak olumsuzluk durumunda alternatif deneme planı irdelenir. |
ÖÇ04 | Denemelerin planlamasında amaca uygun materyal ve yöntemlerin seçimi öğretilir. |
ÖÇ05 | Kullanılan yöntemlerden veri elde edilmesi. |
ÖÇ06 | Verilerin analizi ve yorumu öğrenilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 1 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nematoloji laboratuarlarında kullanılan alet ve malzeme hakkında bilgiler. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Nematolojide örnekleme, pratik ve teorik düşünceler. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Nematodlarda örneklemenin amacı, yatay ve dikey dağılım, mevsimsel populasyon dağılımı hayat döngüleri. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Nematodların toplanması, örnekleme aletleri, örnek büyüklüğü, derinliği, sayısı, zamanlaması. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Nematodları örnekleme aletleri, örnek büyüklüğü, derinliği, sayısı, zamanlaması. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Nematod örneklerinin depolanması, fisasyonu, ön hazırlığı. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
7 | Serbest yaşayan hareketli nematodların topraktan elde edilmesi. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Çoktan seçmeli sınav. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hareketsiz sabit gelişen nematodların topraktan elde edilmesi. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Nematodların bitki materyallerinden elde edilmesi. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Nematodların sayımı ve verilerin düzenlenmesi. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Nematodların fikse edilmesi, boyanması, ışık microskopu ve kolleksiyon için preparat haline getirlmesi. Bitki bünyesinde saklanması ve boyanması. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Drawing and measuring nematodes. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Bitki paraziti nematodların in-vitro koşullarda üretilmesi. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Saprofitic ve entomopatojen nematodların in-vitro koşullarda üretilmesi. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli sınav. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli sınav. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |