Genel Bilgi
Kod | BK588 |
Ad | Vektör Böcekler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SERDAR SATAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüz meyve ve bağ yetiştiriciliğinde önemli problemlerden biri de zararlılardan kaynaklan problemlerdir. Ürün kaybına neden olan etmenler karşı başarılı bir mücadele yapabilmek için bunların tanınmaları, yayılışları, ekolojik istekleri, biyolojileri, davranışları, bitkinin neresinde ne tür zarar oluşturdukları ve doğal düşmanlarının bilinmesinde zorunluluk vardır. Bu derste de değişik meyve gruplarında önemli kayıplara yol açan zararlılara karşı temel bilgilerin teorik ve uygulamalaı yöntemlerin kullanılması ile kazandırılması amaçlanmıştır
Dersin İçeriği
Turunçgil zararlıları, nar zararlıları, bağ zararlıları, sertçekirlekli meyve zararlıları, yumşak çekirdekli meyve zararlıları ve sert kabuklu meyve zararlıları) alanlarındaki ürün kaybına sebep olan zararlıların tanınması, biyolojisi, ekolojisi ve mücadelesi ders içeriğidir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Konu ile ilgili makaleler
Notlar
Yoktur
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | vektör böcek nedir ve nasıl tanımlanır? |
ÖÇ02 | Böceklerin Vektör aktivitesine etki eden faktörler nelerdir . |
ÖÇ03 | Bitkilerde hastalık oluşturan virüs, mycoplasma, phtoplasma ve benzeri etmenlerin taşınma yöntemleri nelerdir |
ÖÇ04 | Böceklerin uçuş aktivitesi ve yayılmaları |
ÖÇ05 | Böceklerin beslenme davranışları ve virüslerin taşınmasına etkisi |
ÖÇ06 | Vektör-Hastalık-Çevre üçgeninin hastalık epidemiyolojisi üzerine etkileri |
ÖÇ07 | Vektör böceklerin mücadelesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 1 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Vektör böcekler I | Ders sunumları ve ilgili makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Vektör böcekler II, ev ödevi (ilgili makalenin okunması) | Ders sunumları ve ilgili makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Vektör pathogen ilişkileri I, ev ödevi (ilgili makalenin okunması) | Ders sunumları ve ilgili makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Vektör pathogen ilişkileri II, ev ödevi (ilgili makalenin okunması) | Ders sunumları ve ilgili makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Vektörlerin uçuş aktiviteleri I, ev ödevi (ilgili makalenin okunması) | Ders sunumları ve ilgili makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Vektörlerin uçuş aktiviteleri II, ev ödevi (ilgili makalenin okunması) | Ders sunumları ve ilgili makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Vektörlerde göç ve yayılma, ev ödevi (ilgili makalenin okunması) | Ders sunumları ve ilgili makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve ilgili makalelerden sözlü ve yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Vektörlele taşınnan hastalık etmelerinin taşınma tipleri ve özellikleri I, ev ödevi (ilgili makalenin okunması) | Ders sunumları ve ilgili makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Vektörlele taşınnan hastalık etmelerinin taşınma tipleri ve özellikleri II, ev ödevi (ilgili makalenin okunması) | Ders sunumları ve ilgili makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Vektörlerle taşınan pathojenler I , ev ödevi (ilgili makalenin okunması) | Ders sunumları ve ilgili makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Vektörlerle taşınan pathojenler II, ev ödevi (ilgili makalenin okunması) | Ders sunumları ve ilgili makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Vektörlerle taşınan pathojenler III, ev ödevi (ilgili makalenin okunması) | Ders sunumları ve ilgili makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Vektör böceklerle mücadele I, ev ödevi (ilgili makalenin okunması) | Ders sunumları ve ilgili makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Vektör böceklerle mücadele II, ev ödevi (ilgili makalenin okunması) | Ders sunumları ve ilgili makalenin tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve ilgili makalelerden sözlü ve yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve ilgili makalelerden sözlü ve yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |