Genel Bilgi
Kod | BK563 |
Ad | Fitopatolojide Özel Araştırma Yöntemleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ORHAN BOZAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki hastalıkları ile ilgili değişik araştırma konularının değerlendirlmesi, baitki hastalıkları ile ilgili değişik bilim dallarının önemli konularının tüm bilim dalları ile koordineli olarak ele alınp problemlerin çözümü için total bir bakış sergilenmesi için tartışmalar ve hastalık etmenleri arasında ilişkiler , bu hastalıkların neden olduğu zaraların çözümü için entegre yaklaşımların verilemsi
Dersin İçeriği
Derste fitopatolojide tanı, mücadele ve benzeri konularda kullanılan tüm yöntemlerin koordineli şekilde ve karşılaştırılmalı olarak özel konular kapsamında anlatılıp tartışılması genel içeriği oluşturur. Fitopatoloji içinde etmen bazında bilim dalları kendi alanları ile ilgili yöntemleri diğerleri ile karşılaştırarak değerlendirir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır
Kaynaklar
Kaynak kitap ve bilgiler, internetten elde edilecek literatürden kullanılacaktır.
Notlar
Kaynak bilimsel çalışmaları içeren literatür internetten elde edilerek kullanılacaktır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ftitopatolojide genel tanı yöntemleri, mücadele yöntemleri öğrenilir |
ÖÇ02 | Fitopatolojide hastalık etmenlerinin karakterizasyonu ve dayanıklılık çalışmaları için kriterler öğrenilir |
ÖÇ03 | Bitki hastalık etmenleri ve yabancı otlar için özel tanı yöntemleri ve mücadele için stratejiler karşılaştırmalı ve entegre olarak öğrenilir |
ÖÇ04 | Hastalık etmenleri ve yabancı otlar ile ilgili olarak mücadelede ekonomi,ekoloji, çevre ve insan sağlığı ilişkileri öğrenilir |
ÖÇ05 | Ürün bazında zararlı olan yabancı otların tanısı, mücadelesi ve yabancı otlar ile ilgili diğer özel konular öğrenilir |
ÖÇ06 | Ürün bazında hastalık etmenleri ve entomolojik etmenlerin kontrol yöntemleri öğrenilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Fitopatoloji konuları | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bitkilerde zararlı fungal hastalıklar I | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bitkilerde zararlı fungal hastalıklar II | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bitkilerde zararlı fungal hastalıklar III | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bitkilerde zararlı bakteriyel hastalıklar I | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bitkilerde zararlı bakteriyel hastalıklar II | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bitkilerde zararlı bakteriyel hastalıklar III | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Bitkilerde zararlı virüs hastalıkları I | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bitkilerde zararlı virüs hastalıkları II | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Bitkilerde zararlı virüs hastalıkları III | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Bitkilerde zararlı yabancı otlar I | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bitkilerde zararlı yabancı otlar II | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bitkilerde zararlı yabancı otlar III | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Fitopatolojide biyoteknolojik ve diğer özel yöntemler ve özel konular | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değişik kaynaklardan seçilmiş konu için literatür tarama ve derleme, konuyu sözlü ve görsel sunum olarak hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |