BK528 Entomolojide Denemelerin Kurulması ve Değerlendirilmesi II

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BK528
Ad Entomolojide Denemelerin Kurulması ve Değerlendirilmesi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CENGİZ KAZAK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders Entomologide Denemelerin Kurulması ve Değerlendirilmesi Iin devamı olup entomolojide araştırmaların, laboratuvar ve tarla denemelerinin planlanması, araştırmalara ilişkin ön hazırlıklar, denemelerin kurulması ve denemeler için uygun desenlerinin seçimi, elde edilen verierln paket programlar aracılığı ile analizi, sonuçların rapor haline getirilmesinin öğretilmesini amaçlar

Dersin İçeriği

Bu ders entomolojide araştırmaların planlanması, denemelerin kurulması ve uygun deneme düzeninin seçilmesi. Veri eldesi için uygun örnekleme yöntemlerini seçilmesi ve elde edilen verierln paket programlar aracılığı ile analizi, sonuçların rapor haline getirilmesinin içerir.

Dersin Ön Koşulu

Bu ders için ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Karman. M. 1971. Bitki Koruma Araştırmalarında Genel Bilgiler - Denemelerin Kuruluşu ve Değerlendirme Esaslar. Tarım Bakanlığı Zirai Mücadele Zirai Karantina Yayınları No: 25 İzmir Sokal, R. R., and F. J. Rohlf. 1981. Biometry. 2d ed. W. 11. Freeman and Company, New York. 859 pp.

Notlar

Campbell, R. C. 1974. Statistics for biologists. 2nd ed. 385 pp. [London, New York] Cambridge University Press.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Entomolojide seçilen konuya ilişkin literatür çalışmasının nasıl yapılacağını bilir
ÖÇ02 Entomolojide çalışma konularının seçiminden sonra denemelerin kurulması, veri elde edilmesi ve aşamalarını öğrenir
ÖÇ03 Elde edilen verilerin nasıl analiz edileceğini bilir
ÖÇ04 Konuya ilişkin bilgisayar paket programlarını kullanmasını öğrenir
ÖÇ05 Verilerin analizi sonrasında nasıl yorumlanacağını öğrenir
ÖÇ06 Elde edilen verileri kullanarak rapor (yayın) hazırlamayı öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur 2
PÖÇ02 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir 1
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir 1
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Entomolojide Süreli Yayınlar, Bu Yayınlara İnternet ve Yazılı Ortamda Ulaşım Kütüphane ziyaret ve Internet üzerinden bilgi ulaşımı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Denemeler için Çalışma Konu Başlıklarının Belirlenmesi, Konunun Önceliği Konusunda Tartışma Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Belirlenen Konu Başlıklarına Yönelik Literatür Taramalarının Yapılması Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Belirlenen Konu Başlıklarına Yönelik Elde Edilen Literatürün Tartışılması ve Konuya Uygunluklarının Belirlenmesi, Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Belirlenen Konuya ilişkin Giriş ve Önceki Çalışmalar Bölümlerinin Hazırlanması ve Bu Bölümlerin Özellikleri Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Belirlenen Konuya İlişkin Olarak Hazırlanan Giriş ve Önceki Çalışmalar Bölümlerinin Tartışılması Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
7 Konuya İlişkin Materyal ve Yöntem Bölümünün Hazırlanması Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Belirlenen Konuya İlişkin Veri Eldesi İçin Denemelerin Başlatılması, Araştırma Denemeye İlişkin Temel Tanım ve Bilgiler Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
10 Belirlenen Konuya İlişkin Veri Eldesi - 1 Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
11 Belirlenen Konuya İlişkin Veri Eldesi - 2 Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
12 Belirlenen Konuya İlişkin Veri Eldesi - 3 Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
13 Elde Edilen Veriler İçin Uygun Analiz Yöntemlerinin Belirlenerek İstatiski Paket Program Aracılığı İle Değerlendirilmesi Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme
14 Elde Edilen Verilerin Yorumlanarak Rapor Haline Getirilmesi 1 Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Elde Edilen Verilerin Yorumlanarak Rapor Haline Getirilmesi ve Tartışılması (devam) -2 Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 09:17