MÜZ1711 Çalgı Öğretim Yöntemleri I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MÜZ1711
Ad Çalgı Öğretim Yöntemleri I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Anton TROFIMOV
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Orta ve ileri düzey çalgı eğitiminde çeşitli yaklaşım, yöntem ve uygulamalar ile müziğin dönemleri içinde yer alan konçerto, sonat ve çalgı eğitim metotlarını teknik ve müzikal açıdan inceler.

Dersin İçeriği

Kendi çalgısının eğitimini amaçlayan çeşitli pedagojik metodlar, bunların incelenmesi ve uygulanması.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

jorin Yepifanov metodu

Notlar

jorin Yepifanov metodu


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanı ile ilgili toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini ulusal ve uluslararası düzlemde destekler.
ÖÇ02 Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşır ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar.
ÖÇ03 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştiren ya da bilinen bir yöntemi bir alana uygulayan yayınlanabilir özgün bir çalışmayla bilime katkıda bulunur.
ÖÇ04 Yaratıcı ve eleştirel düşünür; sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
ÖÇ05 Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri, özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Müzik Eğitim Programı içerisinde kendi alanına özgü ileri düzeyde sanat kültürü ve estetik bilgisine sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü önceden edinilmiş bilgi ve beceriler doğrultusunda, kendi yaratıcılığı sonucu geliştirilen bir çalışmada kuram ve uygulama ilişkisini kurar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri sanat kültürü ve estetik bilgisi ile değerlendirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Müzik Eğitim Programı kendi sanat alanında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanında sahip olduğu bilgi, yöntem ve teknikleri geliştirir ve derinleştirir. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Üst düzeyde beceriler gerektiren bir sanat eserini yorumlar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanıyla ilgili bilgi, yöntem ve teknikleri diğer disiplinlerle ilişkilendirir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alana özgü ileri düzeyde sanat ve icra konusundaki tartışmalara katılarak görüşlerini etkin biçimde aktarır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Kendi çalışmalarının amacını, değerini ve hedef kitlesi için anlamını tanımlayarak etkin biçimde ifade eder.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eğitim Programındaki seçili eserleri yenilikçi ve özgün biçimde teknik ve müzikal anlamda icra eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci ile sanatın gelişimi ve tanıtılması konusunda toplumu bilinçlendirme sürecinde yer alır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanına özgü edindiği bilgiyi disiplinlerarası çalışma ortamında bir müzikal bir topluluk içerisinde paylaşır ve uygular.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Enstrüman eğitimi temel ilkeleri ve yöntemleri; başlangıç, orta ve ileri düzey çalgı eğitiminde çeşitli yaklaşım, yöntem ve uygulamalar; Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 2 Enstrüman eğitimi temel ilkeleri ve yöntemleri; başlangıç, orta ve ileri düzey çalgı eğitiminde çeşitli yaklaşım, yöntem ve uygulamalar; Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Çalgıların çeşitli dönemlerdeki repertuarlarının incelenmesi, bu dönemler içinde yer alan Konçerto, Sonat ve Solo eserlerin, çalgı eğitim metotlarının teknik ve müzikal açıdan incelenmesi Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 2 Çalgıların çeşitli dönemlerdeki repertuarlarının incelenmesi, bu dönemler içinde yer alan Konçerto, Sonat ve Solo eserlerin, çalgı eğitim metotlarının teknik ve müzikal açıdan incelenmesi Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 2 Farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 5 Farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
9 Çalgı eğitimine yönelik, teknik, müzikal ve benzeri konularda, farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 1 Çalgı eğitimine yönelik, teknik, müzikal ve benzeri konularda, farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 3 Çalgı eğitimine yönelik, teknik, müzikal ve benzeri konularda, farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 4 Çalgı eğitimine yönelik, teknik, müzikal ve benzeri konularda, farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 5 Çalgıların çeşitli dönemlerdeki repertuarlarının incelenmesi, bu dönemler içinde yer alan Konçerto, Sonat ve Solo eserlerin, çalgı eğitim metotlarının teknik ve müzikal açıdan incelenmesi, Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 6 Çalgıların çeşitli dönemlerdeki repertuarlarının incelenmesi, bu dönemler içinde yer alan Konçerto, Sonat ve Solo eserlerin, çalgı eğitim metotlarının teknik ve müzikal açıdan incelenmesi, Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 7 Çalgı eğitimine yönelik, teknik, müzikal ve benzeri konularda, farklı yaş ve sınıflardaki öğrencilerin eğitim ve öğretim sorunlarının araştırılması, incelenmesi ve uygulama biçimlerinin öğretilmesi Çalışılacak eser, parça veya etüt için materyal saptamak. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 46
Toplam İş Yükü / 25 (s) 1,84
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 09:20