Genel Bilgi
Kod | BTE718 |
Ad | Öğretim Sistemlerinde Analiz |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi HABİBE ALDAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretim sistemlerinde performance problemlerinin çözümü için ihtiyaçların belirlenerek, ihtiyaç analizi ile iş/görev, içerik, öğrenen, çevre vb. analizlerden bağlama göre uygun teknik, yaklaşım, süreç ve araçların seçebilme ve geliştirebilme. Analiz temelinde öğretimi tasarlayabilme.
Dersin İçeriği
İhtiyaç analizi yaklaşım, teknik, süreç ve araçları. Diğer analiz türleri ile ayrımı ve ihtiyaç analizi temelinde öğretim tasarımı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Allison Rossett (1996) Training Needs Assesment, Englewood Cliffs, NJ. Jonassen, David H. Wallace H. Hannum, and Martin Tessmer (1989). Handbook of Task Analysis Procedures. Westwood, CT: Greenwood Publishing Group, (1999) Task Analysis Methods for Instructional Design. Mahwah, NJ Lawrence Erlbaum Associates, Inc.
Notlar
Belle Ruth Witkin and James W. Altschuld (1995) Planning and Conducting Needs Assessment, Sage Pub. CA. Harold D. Stolovich and Erica J. Keeps (1992) Handbook of Human Performance Technology A comprehensive Guide For Analyzing And Solving Performance Problems In Organizations, Jossey Bass, CA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğretim tasarımı sürecinde ihtiyaç analizinin rolünü tanımlayabilme |
ÖÇ02 | Öğretim tasarımında ihtiyaç ve iş, öğrenme görev, içerik, öğrenen ve çevre analizinde kullanılacak teknikleri ayırdedebilme |
ÖÇ03 | Öğretim tasarımında ihtiyaç analizi teknik ve yaklaşımlarını açıklayabilme |
ÖÇ04 | Öğretim tasarımında ihtiyaç analizi araçlarını tanımlayabilme |
ÖÇ05 | Belli bir problem durumunda ihtiyaç analizini planlayabilme |
ÖÇ06 | Öğretime ilişkin bir problem durumunda ihtiyaç analizi aşamalarını yönetebilme |
ÖÇ07 | Öğretimi ihtiyaç analizinin sonuçları temelinde tasarlayabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim Teknolojisine ilişkin temel kavram ve ilkelerini alanında uzmanlık düzeyinde çalışma yapabilecek yeterlikte kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri alanıyla ilgili kuram ya da uygulamalara eleştirel düşünme ve yaratıcılık gibi üst düzey düşünme becerileri ile yaklaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel sorun ve uygulamaları takip edip ulusal değerler ve ülke gerçekleri doğrultusunda sorun tespit eder, çözüm önerir ve değerlendirir. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eleştirel düşünür, yeni fikirler üretir ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını kalite süreçleri temelinde yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı disiplin alanlarına öğretim teknolojilerini entegre ederek öğretim etkinlik ve uygulamaları geliştirir ve bu yolla öğretim etkililiğini arttırır. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretim teknolojilerin ilkelerine dayalı olarak güncel dijital platformlara uygun öğretimsel içerikler tasarlar ve geliştirir. | 2 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | 21. yüzyıl becerileri kapsamında yer alan dijital yetkinlik becerileri ile yeni ortaya çıkan güncel öğretim teknolojileri ile ilgili okuryazarlıkları çağın gerekliliklerine uygun şekilde edinir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğretim sistemlerine genel bakış | ADDIE sürecinin gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Öğretim sistemlerinde analiz | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
3 | Öğretimsel bir problem durumu belirleme | İlgili bölümün okunması ve belirlenen problemin sunumu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Öğrenen analizi ve çevre analizi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | İş ve maliyet analizi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Görev analizi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İçerik analizi ve veri analizi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav çalışması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Problem için veri toplama teknik ve araçlarının belirlenmesi | Belirlenen veri toplama aracının sunusu | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Veri toplamanın araçlarının geliştirilmesi: Anket, gözlem, görüşme vb. sorularının geliştirilmesi | Alıştırma-uygulama, proje çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Verilerin toplanması | Alıştırma-uygulama, proje çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Verilerin analizi | Veri analizleri sunu hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Analiz sonuçları temelinde öğretimin tasarlanması | Alıştırma-uygulama, proje çalışması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Final sunumları I | Sunu çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Final sunumlar II | Sunu çalışması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav çalışması ve proje teslimi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav çalışması ve proje teslimi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |