BK600 Zararlılarla Savaşımda Entomopatojenler ve Mikrobiyal Savaşım

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BK600
Ad Zararlılarla Savaşımda Entomopatojenler ve Mikrobiyal Savaşım
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YEŞİM AYSAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Entomopatojen bakteriler, funguslar ve virüsleri izolasyonu ve ticari preparatları öğretmek dersin amacıdır

Dersin İçeriği

Entomopatojenik bakteriler, funguslar ve virüsler

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Demirbağ, Z., Nalçacioğlu, R., Kati, H., Demir, İ., Sezen, K. ve Ertürk, Ö., 2008. Entomopatojenler ve Biyolojik Mücadele. Esen Ofset Matbaacılık, Trabzon, 325s.

Notlar

Baumann, P., 2005. Biology of Bacteriocyte-Associated Endosymbionts of Plant Sap-Sucking Insects. Annual Review of Microbiology, 59:155-89. Inbar, M. and Gerling, D., 2008. Plant-Mediated Interactions Between Whiteflies, Herbivores, and Natural Enemies. Annual Review of Entomology, 53: 431–448.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Böceklerin Mücadelesinde Kullanılan Yöntemler hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Böceklerle Biyolojik Mücadeleye Genel Bakış hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ03 Biyolojik Mücadelenin Olumlu ve Olumsuz Yönleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ04 Türkiyede Biyolojik Mücadele ve Uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ05 Entomopatojenlerin Genel Özellikleri hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ06 Entomopatojen virüslerin genel özellikleri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ07 Entomopatojen virüslerin kültürlerin oluşturulması hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ08 Entomopatojen Bakterilerin genel özellikleri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ09 Entomopatojen bakterilerin izolasyonu hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ10 Entomopatojen Fungusların genel özellikleri ve sistematiği hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ11 Entomopatojen Fungusların enfeksiyon mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ12 Entomopatojen Fungusların izolasyonu hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ13 Entomopatojenlerin Biyoteknolojik Uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ14 Ticarileşmiş Entomopatojen Preparatları hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ15 Entomopatojenlerle dünyada yapılan son bilimsel çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Böceklerin Mücadelesinde Kullanılan Yöntemler öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Böceklerle Biyolojik Mücadeleye Genel Bakış öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Biyolojik Mücadelenin Olumlu ve Olumsuz Yönleri öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Türkiyede Biyolojik Mücadele Uygulamaları öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Entomopatojenlerin Genel Özellikleri öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Entomopatojen virüslerin genel özellikleri ve sistematiği öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Entomopatojen virüslerin kültürlerin oluşturulması öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınavın hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Entomopatojen Bakterilerin genel özellikleri ve sistematiği öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Entomopatojen bakterilerin izolasyonu öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Entomopatojen Fungusların genel özellikleri ve sistematiği öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Entomopatojen Fungusların enfeksiyon mekanizmaları öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Entomopatojen Fungusların izolasyonu öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Entomopatojenlerin Biyoteknolojik Uygulamaları öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Ticarileşmiş Entomopatojen Preparatları öğrenciler sunu hazırlayarak hep birlikte tartışılır Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınavın hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınavın hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 09:21