BK538 Tüm Savaş

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BK538
Ad Tüm Savaş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CENGİZ KAZAK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders amacı zararlı kavramının ekonomik, sosyal ve çevresel konular açısından tartışılması. Tarımsal ve doğal ekosistemlerdeki böceklerin yeri ve işlevi, Entegre Zararlı Yönetimi felsefesi (IPM), pratik uygulamalar ve IPM'nin geleceğini amaçlar.

Dersin İçeriği

Bu ders, insan zararlı ve IPMin evrim, zararlı tanımı, zararlılar ile savaşın tarihçesi, zararlılar ile savaşın ekonomisi, Tüm savaşın felsefesi, Tüm savaş bağlantılı temel çalışmalar konularını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Bu ders için ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Bosh, R., Flint, M. L. 1981. Introduction to Integrated Pest Management. Publisher: U.S.A.: Plenum Press, New York and London.

Notlar

Dent, D. (2000), Insect Pest Management, C.A.B. International. Radcliffe, E. B., W. D. Hutchison and R. E. (eds.) (2008). Integrated Pest Management: Concepts, Tactics, Strategies and Case Studies. Cambridge University Pres.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ekosistem temelinde zararlı tanımını öğrenir
ÖÇ02 Tarımsal agro ekosistemlerin özelliklerini kavrar
ÖÇ03 Tüm savaşın temel prensiplerini öğrenir
ÖÇ04 Tüm savaşın ekonomik analizi konusunu kavrar
ÖÇ05 İyi bir tüm savaş programında olması gereken özellikleri bilir
ÖÇ06 Farklı agroekosistemlerde uygulanan IPM programları hakkında bilgi sahibi olur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İnsan, Zararlılar ve Tüm Savaşın Evrimi Ders Notu 1; Sayfa 1-10 s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
2 Biosfer Kavramı İçinde İnsan Tarafından Yönetilen Ekosistem Ders Notu 1; Sayfa 11-30 s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
3 Zararlı nedir, Zararlı Türleri, Entomofobi Ders Notu 1; Sayfa 31-50 s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Zararlılar ile Savaşımın Tarihçesi, Zararlı Direncine Giden Süreç Ders Notu 1; Sayfa 51-80 s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
5 Ekonomik, Sosyal ve Çevresel Anlamda Zararlılar ile Savaşımın Maliyeti Ders Notu 1; Sayfa 83-105 s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Zararlılara Karşı Savaşta Kullanılan Yöntem, Taktik ve Stratejiler - I Ders Notu 1; Sayfa 139-160 s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Zararlılara Karşı Savaşta Kullanılan Yöntem, Taktik ve Stratejiler - II Ders Notu 1; Sayfa 160-181 s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tüm Savaş Nedir, Tüm Savaşın Felsefesi, Temel Prensipleri - I Ders Notu 1; Sayfa 107-118 s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Tüm Savaş Nedir, Tüm Savaşın Felsefesi, Temel Prensipleri - II Ders Notu 1; Sayfa 107-118 s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
11 Tüm Savaş Programı Çerçevesinde Zararlıların İzlenmesi ve Savaşıma Karar Vermede Kullanılan Yöntemler Ders Notu 1; Sayfa 121-139 s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
12 Ekosistem, Biyoçeşitlilik ve Tüm Savaş Ayrı ders sunusu - 1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
13 Tüm Savaş Çalışmalarının Yaygınlaştırılması ve Yaygınlaştırılmasında Karşılaşılan Engeller - I Ayrı ders sunusu - 2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
14 Tüm Savaş Çalışamalarının Yaygınlaştırılması ve Yaygınlaştırılmasında Karşılaşılan Engeller - II Ayrı ders sunusu - 3 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tüm Savaş Bağlamında Dünyada Gerçekleştirilmiş Temel Uygulamalar Ders Notu 1; Sayfa 181-215 s. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 142
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,68
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 09:21