BK047 Nematod Sistematiği I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BK047
Ad Nematod Sistematiği I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Nematodların sınıflandırılması ve taksonominin prensipleri, nematodların teşhis yöntemleri.

Dersin İçeriği

Nematodları sınıflandırmada kullanılan morfolojik, morfometrik ve serolojik tanı yöntemleri incelenecek; nematodların evrim süreci, nematolojide tür-alttür kavramları ve bunların sistematikte önemi ile nematod gruplarının taksonomisindeki sorunlar üzerinde durulacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Nematoloji dersinde anlatılan genel konular.

Kaynaklar

Öğretim üyesinin derlediği ders notu.

Notlar

Siddiqi, M.R. Tylenchida: Parasites Of Plants And Insects. CABI Publishing.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Zoolojik sınıflandırmanın ve taxonominin genel prensipleri irdelenir.
ÖÇ02 Nematodların sınıflandırılması konusu irdelenir.
ÖÇ03 Nematodların teşhisi için preparat yapımı gösterilir.
ÖÇ04 Nematodların teşhisinde kullanılan moleküler yöntemler irdelenir.
ÖÇ05 Nematodların teşhisinde kullanılan morfolojik karakterler öğretilir.
ÖÇ06 Nematodları tanı yöntemleri öğretilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nematod sistematiği ve sınıflandırmanın tarihçesi. Ders notları ve sunular. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
2 Taksonomide kullanılan yöntemler. Ders notları ve sunular. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Morfolojik tanı yöntemleri. Ders notları ve sunular. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Taksonomik tanı karakterleri. Ders notları ve sunular. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Nematod vücudunun özellikleri. Ders notları ve sunular. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Morfolojik ve allometrik ölçümler. Ders notları ve sunular. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 Moleküler, fizyolojik, biyokimyasal ve sitolojik tanı yöntemleri. Ders notları ve sunular. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Çoktan seçmeli sınav. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Nematodların orijini, filojenisi, evrimsel sistematik. Ders notları ve sunular. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
10 Aphelenchida, Dorylaimida, Tylenchida türlerinin teşhisi. Ders notları ve sunular. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
11 Aphelenchida sınıflandırması Ders notları ve sunular. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 Dorylaimida sınıflandırması Ders notları ve sunular. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Tylenchida sınıflandırması. Ders notları ve sunular. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
14 Tylenchida alt takımı. Ders notları ve sunular. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
15 Aphelenchida, Dorylaimida alt takımı. Ders notları ve sunular. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Çoktan seçmeli sınav. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Çoktan seçmeli sınav. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 09:21