Genel Bilgi
Kod | BK046 |
Ad | Nematod Sistematiği II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM HALİL ELEKCİOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Toprak kökenli bitki paraziti, saprofit ve avcı nematodların takım ve familya düzeyinde teşhisleri ile bu familyaların özellikleri incelenecektir.
Dersin İçeriği
Bitki paraziti, saprofit ve avcı nematodların takım ve familya cins özellikleri ile takım, familya ve cins teşhis anahtarları.
Dersin Ön Koşulu
Nematoloji dersinde anlatılan genel bilgiler.
Kaynaklar
Öğretim üyesinin ders notu.
Notlar
Siddiqi, M.R. Tylenchida: Parasites Of Plants And Insects. CABI Publishing.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki paraziti, nematodların takım ve familya cins özellikleri öğretilir. |
ÖÇ02 | Saprofit nematodların takım ve familya cins özellikleri öğretilir. |
ÖÇ03 | Avcı nematodların takım ve familya cins özellikleri öğretilir. |
ÖÇ04 | Bitki paraziti nematodların takım, familya ve cins teşhis anahtarları öğretilir. |
ÖÇ05 | Saprofit nematodların takım, familya ve cins teşhis anahtarları öğretilir. |
ÖÇ06 | Avcı nematodların takım, familya ve cins teşhis anahtarları öğretilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tylenchida, Superfamily Tylenchoidea, Family Tylenchidae. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
2 | Anguinata, Superfamily Anguinoidea, Family Anguinidae | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
3 | Hoplolaimina, Superfamily Hoplolaimoidea, family Hoplolaimidae. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
4 | Rotylenchulidae, Family Pratylenchidae. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Meloidogynidae, Family Heteroderidae. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
6 | Dolichodoroidae Family Dolichodoridae Family Belonolaimidae Family Telotylenchidae. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
7 | Psilenchidae Suborder Criconematina, Superfamily Criconematoidea, family Criconematidae. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Çoktan seçmeli sınav. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Superfamily Hemicycliophoroidea, Caloosiidae | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
10 | Tylenchuloidea,, Tylenchulidae, Shaeronematidae, Paratylenchidae. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
11 | Aphelenchida. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Dorylaimida. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Xiphinema, Longidorus, Trichodorus. | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
14 | Saprofitik nematodes | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
15 | Mononchida | Ders notları ve sunular. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli sınav. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Çoktan seçmeli sınav. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |