Genel Bilgi
Birim | CEYHAN MESLEK YÜKSEKOKULU |
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı | |
Kod | BYA156 |
Ad | İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAYRİYE GÜNGÖR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HAYRİYE GÜNGÖR
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim becerilerini geliştirerek, mesleki ve günlük yaşama uygulayabilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
İletişim, iletişimin türleri, sağlıklı ve etkili iletişim ilkeleri, iletişim engelleri ve aşma yöntemleri ele alınmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Etkili İletişim Teknikleri, Prof.Dr. Erhan EROĞLU, Prof.Dr. Murat ATAİZİ, Prof.Dr. Nesrin Aysun AKINCI YÜKSEL, Prof.Dr. Ahmet Halûk YÜKSEL.
Notlar
İçimizdeki Çocuk, Doğan CÜCELOĞLU
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim alanına dair önemli kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Sözel, sözsüz ve yazılı iletişimin farklılıklarını kavrar ve amaca uygun iletişim yöntemi seçer. |
ÖÇ03 | Kitle iletişim araçlarını kullanırken etkili iletişim kurallarına uygun davranış sergiler. |
ÖÇ04 | Toplumsal cinsiyetin sosyal yaşamdaki belirlenimlerini fark eder. |
ÖÇ05 | Davranışlarının ve tutumlarının altında yatan sebepleri açıklar. |
ÖÇ06 | Empati ve sempati kavramlarını ayırt eder ve sosyal yaşamında empatik iletişimi benimser. |
ÖÇ07 | İletişim engellerini açıklar ve sosyal yaşamda önleyici, çözümleyici stratejileri uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanına ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleğinde karşılaşılan problemlerin çözümü için gerekli olan verileri toplar, analiz eder, değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak takip eder ve değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal, ekonomik, kültürel ve hukuki konularda temel bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan işgörenlerin denetlenmesi ve değerlendirilmesine yönelik bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bürolarda teknoloji kullanımı ile ilgili bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili bürolarda yürütülebilecek hizmetleri ve buna bağlı işlemleri tanımlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili karşılaşılan genel sorunları, teorik bilgi ve becerileri kullanmak suretiyle çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yöneticinin öngördüğü örgüt ile gereken bilgileri toplayarak rapor halinde sunar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro teknolojilerini etkin olarak kullanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yöneticinin öngördüğü organizasyonlara ilişkin zamanı ve protokolü düzenler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireylerin sosyal, kültürel farklılıklarını ve alanları ile ilgili özel gereksinimlerini de dikkate alarak uygun ortamları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yöneticiye yönelik evrak, kayıt işleyişini kontrol altında tutabilecek yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alabilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi kendine öğrenme yetisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yöneticiyle, örgütün iç ve dış çevresiyle etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilicine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İletişim ve İletişimle İlgili Temel Kavramlar | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İletişim Süreci ve İletişim Türleri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İletişim Engelleri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İletişim engellerini aşma yolları | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sözel İletişim | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sözsüz İletişim | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yazılı İletişim | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İş yaşamı ve İletişim Teknikleri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Teknoloji ve İletişim | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Teknolojik Araçların İletişime Etkileri | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Etkili İletişim | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sosyal yaşamda iletişim | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sosyal yaşamda sürtüşme ve çatışmalar | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tartışma, yıkıcı tartışma ve yapıcı tartışma, yapıcı tartışmanın aşamaları | ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |