Genel Bilgi
Kod | BYA261 |
Ad | Mesleki Yabancı Dil 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Murat DENİZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Murat DENİZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere İngilizceyi mesleğe yönelik fonksiyonel yapılarıyla öğretmek ve öğrencilerin orta seviyede dili kullanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenciler konuşma, dinleme, anlama,yazma, okuma, telefon cevaplama, telefonla arama yapma aranılan kişinin işyerinde bulunmaması aranılan kişinin müsait olmaması randevu alma, randevu verme, randevunun iptali, teyidi, ertelenmesi, otel reservasyonları, reservasyonun teyidi, reservasyonun iptali, ilgili yazışmalar, havayolu reservasyonları, reservasyonun teyidi, iptali. Yanlış numara çevirme,yanlış arama ile karşılaşma problemleri, yönetici için telefonla arama yapma, numaranın meşgul, yanlış, bozuk olması durumları, mesajlar, mesaj alma-verme, mesaj formu kullanımı, telefon ile ilgili örnek diyaloglar, haftalık iş çizelgeleri ve iş programları, seyahat programı konularını öğrenir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Mesleki İngilizce ( Business English ) Güven Özal, Seçkin Yayıncılık
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel seviyede mesleği ile ilgili konularda İngilizce konuşabilir. |
ÖÇ02 | İş ortamında geçebilecek günlük İngilizce konuşmaları anlayabilir. |
ÖÇ03 | İngilizce mektup, mail ve fax yazabilir. |
ÖÇ04 | İngilizce, formları doldurabilir. |
ÖÇ05 | İngilizce telefon görüşmeleri yapabilir. |
ÖÇ06 | Kolay İletişim kurar |
ÖÇ07 | Meslek yaşantısında mesleki yabancı dil kullanır. |
ÖÇ08 | Örnek olaylar hazırlayıp sunar |
ÖÇ09 | İşe başvuru mektupları yazabilir |
ÖÇ10 | Özgeçmiş hazırlayabilir. |
ÖÇ11 | İngilizce konuşma becerilerini geliştirir |
ÖÇ12 | İngilizce yazma becerilerini geliştirir |
ÖÇ13 | İngilizce dinleme ve anlama becerilerini geliştirir |
ÖÇ14 | İngilizce okuma becerilerini geliştirir |
ÖÇ15 | İngilizce iletişim kurma becerilerini geliştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanına ilişkin temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı mesleğinde karşılaşılan problemlerin çözümü için gerekli olan verileri toplar, analiz eder, değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak takip eder ve değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal, ekonomik, kültürel ve hukuki konularda temel bilgiye sahip olur. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bürolarda kendisine bağlı olarak çalışan işgörenlerin denetlenmesi ve değerlendirilmesine yönelik bilgilere sahip olur. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bürolarda teknoloji kullanımı ile ilgili bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili bürolarda yürütülebilecek hizmetleri ve buna bağlı işlemleri açıklar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanı ile ilgili karşılaşılan genel sorunları, teorik bilgi ve becerileri kullanmak suretiyle çözüm önerileri geliştirebilir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yöneticinin öngördüğü örgüt ile gereken bilgileri toplayarak rapor halinde sunabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Büro teknolojilerini etkin olarak kullanabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yöneticinin öngördüğü organizasyonlara ilişkin zaman ve protokol düzenlemeleri yapabilir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireylerin sosyal, kültürel farklılıklarını ve alanları ile ilgili özel gereksinimlerini de dikkate alarak uygun ortamları oluşturabilir. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yöneticiye yönelik evrak, kayıt işleyişini kontrol altında tutabilecek yöntem ve teknikleri uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alabilir. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi kendine öğrenme yetisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yöneticiyle, örgütün iç ve dış çevresiyle etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilir. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına ilişkin gerekli olan sosyal sorumluluk, etik değerler, sosyal güvenlik hakları, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilicine sahip olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Selamlama, Tanışma, Kendini Tanıtma | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
2 | Bir işin örgütsel yapısını anlatma, Kipler (have to, must, should) | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay |
3 | Bir örgütteki işleri tanımlama, Sorumluluk bildiren ifadeler, Kipler (have to, must, should) | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Örnek Olay |
4 | Yeni İşe başlayan personele kısa konuşmalar yapma, Bir şirketteki bölümleri tanıtma, Kipler (can, could, might) | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
5 | İlk kez tanışılan biriyle konuşulabilecek konular, Ziyaretçi karşılama, Passive Voice (Geniş Zaman) | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Örnek Olay |
6 | Girişimcilerle görüşme yapma, Benzer anlama sahip fiiler, Kısaltmalar, Passive Voice (Geçmiş Zaman) | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Örnek Olay |
7 | İş başvurusu için CV yazma, İyi CV örnekleri, CV yazma kuralları hakkında konuşma, Passive Voice (Gelecek Zaman) | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
8 | Ara sınav | Konunun ders notlarından okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Telefon Görüşmeleri Yapma, Telefonda diyaloglar, Passive Voice (Kipler) | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | E-mail yazma, İş maili yazma kuralları, E-maillerde kullanılan ifadeler | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Örnek Olay |
11 | Kar ve Zarar Hesabı Yazma, Kendi işini kurmak isteyenlere tavsiyeler, İş terimleri, Question Tags | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Toplantı bildiren mail yazma, Toplantı öncesi yapılacaklara ilişkin kurallar, Toplantı terimleri | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Toplantı Gündemi, Görüş birliği /Görüş ayrılığı | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Örnek Olay |
14 | Toplantı Planlama, Emir cümleleri | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
15 | Genel tekrar | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
16 | Final Sınavı | Konunun ders notlarından okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Konunun ders notlarından okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |