Genel Bilgi
Kod | TDE1831 |
Ad | Tanzimat'tan Milli Edebiyata Metinlerle Şiir Kuramı I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi BEDRİ AYDOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı şiirle ilgili Tanzimat ve Servet-i Fünun ileri sürdükleri görüşlerin ele alınması, bu konudaki makale ve kitapların okunup incelenmesi, şiirle ilgili kuramsal bilginin oluşturulmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği şiirle ilgili Tanzimat ve Servet-i Fünun ileri sürdükleri görüşler, bu konudaki makale ve kitaplar, şiirle ilgili kuramsal bilgidir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, Mehmet Fuat, Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi, Hasan Kolcu, Türk Edebiyatında Hece Aruz Tartışmaları, H. Mehmet Doğan, Yüzyılın Türk Şiiri (1900-2000), 3.cilt, Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I, İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş 1, İnci Enginün, Tanzimat'tan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı, Beşir Ayvazoğlu, Yahya Kemal Ansiklopedik Biyografi.
Notlar
Kenan Akyüz, Batı Tesirinde Türk Şiiri Antolojisi, Mehmet Fuat, Çağdaş Türk Şiiri Antolojisi, Hasan Kolcu, Türk Edebiyatında Hece Aruz Tartışmaları, H. Mehmet Doğan, Yüzyılın Türk Şiiri (1900-2000), 3.cilt, Mehmet Kaplan, Şiir Tahlilleri I, İsmail Çetişli, Metin Tahlillerine Giriş 1, İnci Enginün, Tanzimat'tan Cumhuriyete Yeni Türk Edebiyatı, Beşir Ayvazoğlu, Yahya Kemal Ansiklopedik Biyografi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tanzimat şiirini tanır. |
ÖÇ02 | Tanzimatın şair kadrosunu tanır. |
ÖÇ03 | Kadroların şiirle ilgili öne sürdükleri görüşleri inceler. |
ÖÇ04 | Tanzimat şiirinin genel özelliklerini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin temel kavramlarının önemini sıralar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle analiz eder. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini kavrar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini sıralar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eski ve yeni metinleri değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili entelektüel birikim kazanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkolojinin gelişimini destekler. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Filolojik ve dil bilimsel bir bakış kazanır. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkoloji ile ilgili sorunları değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkoloji ile ilgili meselelerde iletişim yetisi kazanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği bilgi ve birikimi aktarma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel analizler yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanzimattan Milli Edebiyata şiir kaynakçası oluşturma | Kaynak okuma | |
2 | Kaynakçanın genel değerlendirmesi | Kaynak okuma | |
3 | Tanzimat şiirinde önsözler | Kaynak okuma | |
4 | Şinasi ve şiir | Kaynak okuma | |
5 | Namık Kemal, Tahrib-i Harabat | Kaynak okuma | |
6 | Takib | Kaynak okuma | |
7 | Bahar-ı Daniş ve İrfan Paşa Mektubu | Kaynak okuma | |
8 | Ara Sınav | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | |
9 | Zemzeme | Kaynak okuma | |
10 | Demdeme | Kaynak okuma | |
11 | Beşir Fuad Hayal Gerçek şiir tartışmaları | Kaynak okuma | |
12 | Abdülhak Hamit Tarhan | Kaynak okuma | |
13 | Kafiye tartışmaları I | Kaynak okuma | |
14 | Kafiye tartışmaları II | Kaynak okuma | |
15 | Uygulama (Genel Değerlendirme) | Kaynak okuma | |
16 | Final sınavı | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi | |
17 | Final sınavı | Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |