MUV160 Araştırma Yöntem ve Teknikleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MUV160
Ad Araştırma Yöntem ve Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. EBUBEKİR ALYU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. EBUBEKİR ALYU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere temel düzeyde araştırma ve sunum tekniklerini öğretmek

Dersin İçeriği

Araştırmada temel kavramlar a. Bilgi b. Bilim c. Araştırma d. Bilimsel yöntem i. Bilimsel yöntemin aşamaları e. Bilimsel araştırma f. Bilimsel araştırma çeşitleri g. Temel araştırmalar h. Uygulamalı araştırmalar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırma yöntem ve tekniklerini öğrenebilme.
ÖÇ02 Tekniğe uygun araştırma konuları seçebilme
ÖÇ03 Tekniğine uygun kaynak araştırması yapabilme
ÖÇ04 Araştırma sonuçlarını tekniğine uygun olarak değerlendirebilme
ÖÇ05 Araştırma sonuçlarını tekniğine uygun olarak rapora dönüştürebilme
ÖÇ06 Sunum yöntem ve tekniklerini öğrenebilme
ÖÇ07 Tekniğe uygun, araştırma sonuçlarını sunabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler ile uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olur ve muhasebe mesleğinde temel kavramları kavradığını gösterir 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Muhasebe uygulamalarına ilişkin teorik bilgilere sahip olur ve bu konuda analiz yaparak, rapor halinde sunabilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Muhasebe fonksiyonları ve muhasebenin yönetimdeki önemi hakkında bilgi sahibi olur. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomi ve borsa ile ilgili temel kavramları tanıyabilir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ticari hayatta faaliyet gösteren işletmelerin özelliklerini açıklayabilir, ülke ekonomisi ve işletmeler açısından dış ticaretin önemini kavrayabilir ve ticari hayatta kullanılan belgeleri düzenleyebilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmeler içinde muhasebenin tanımı iyi yapılmış, muhasebe problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlar, toplar ve kaydetmeyi etkin bir biçimde yapabilir. Pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ya da düşünsel becerileri kullanarak mali ve hukuksal raporları hazırlama becerisini gösterir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Finansal muhasebe bilgilerini öğrenir, finansal muhasebe ile ilgi dönem içi ve dönem sonu işlemlerini teorik ve pratik olarak uygulayabilir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İşletmenin temel kavramlarını, amaçlarını ve çevreyle olan ilişkilerini, işletme fonksiyonlarını ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir ve iletişim bilgi ve becerilerini sağlayabilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Hukuk Sistemini ve işletmenin tabi olduğu ticarî mevzuatı tanır, ticari hayatta kullanılan belgeleri tanıyıp kullanabilir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekonomi ilke ve kavramlarına hâkim olur, Sosyal Güvenlik işlemlerini ve Vergi hesaplamalarını yapabilir, muhasebe belgelerini işleyip, beyanname düzenleyebilir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maliyet ve Finans bilgilerini kavrar ve finansal tabloların analizini yapabilir, bilgisayar ortamında bu analizleri düzenleyebilir ve yorumlayabilir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki ve ticari alanda hesaplama işlemlerini yapabilir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Muhasebe ile ilgili alanlarda bağımsız olarak öğrenmeyi gerçekleştirir ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Muhasebe ortamında sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilir ve denetler.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Her zaman bilgi alışverişi yaparak öğrenmeyi gerektiren durumları belirleyebilir ve böylece sürekli öğrenme bilinci kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel ve Mesleki Yabancı dil bilgisine sahip olur, gündelik ve mesleki alanda Türkçeyi etkin kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Muhasebe ortamında Bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis, bilgisayarlı muhasebe yazılımlarını kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Muhasebe ile ilgili uygulamalı çalışmalarda arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplarla iletişime açık olur ve takım çalışması yapabilir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Muhasebe alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Muhasebe alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Araştırmada temel kavramlar a. Bilgi b. Bilim c. Araştırma d. Bilimsel yöntem i. Bilimsel yöntemin aşamaları e. Bilimsel araştırma f. Bilimsel araştırma çeşitleri g. Temel araştırmalar h. Uygulamalı araştırmalar Derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 1. Araştırmanın gereği ve önemi 2. Araştırmanın konusu (problem) 3. Araştırma konusunun seçimine etki eden faktörler, Değişken ve değişken türleri 4. Problem cümlesi a. Problem cümlesinde bulunması gereken nitelikler b. Alt problemler 5. İlgili kaynaklar (kaynak taraması) 6. Araştırma probleminin cevabı (hipotez) 7. Amaç ve ifadelendirilmesi 8. Önem 9. Araştırmanın dayandığı temeller (varsayımlar) 10. Sınırlılıklar 11. Tanımlar Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Araştırmanın yöntemi 2. Evren ve örneklem a. Örnekleme yöntemleri 3. Verilerin toplanması a. Verilerin toplanmasında kullanılan yöntemler i. Gözlem ii. Görüşme iii. Yazışma (anket, test) iv. Deney v. Belge taraması Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 ARAŞTIRMA SONUÇLARINI DEĞERLENDİRME 1.Sonuçların değerlendirilmesi a. Verilerin sınıflaması b. Verilerin sıralaması ve frekanslarının çalışması c. Verilerin tablo ve grafikte gösterilmesi Verilerin yüzdelik olarak gösterilmesi 2.Bulgular ve yorumlar a. Bulguların özellikleri b. Sonuç ve öneriler Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 ARAŞTIRMA SONUÇLARINI RAPOR HALİNE DÖNÜŞTÜRME 1. Araştırma raporunun bölümleri 2. Araştırmanın yazımında dikkat edilmesi gereken kurallar a. Kullanılacak dilin özellikleri b.kagıt düzeni c. Kapak düzeni d. Başlık ve paragraf yazımıe. Şekil ve tabloların yazımıf. Dipnot ve kaynakçanın yazımı Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 SUNUMA HAZIRLANMA 1. Hazırlanma planlama yöntemleri 2. Sunumun amaç, içerik ve organizasyonu üzerinde odaklanma 3. Sunumun görsel-işitsel araçlar/teknoloji ile desteklenmesi 4. Fiziksel ve teknolojik donanım 5. İzleyici/ katılımcıların tanımı 6. Sunumun etkileşimli hareket planı yazılım ve prova Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 SUNUM -Belirli soruları yanıtladıktan sonra yöntem saptama -Powerpoint slaytların yazımı -Görsel- işitsel malzemenin seçimi Geçmiş ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav ders tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sunum odasının denetimi -Sunucunun kendini hazırlaması -Hazırlanan sunumun etkileşimle işlevselleşmesi Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Özetleme ve geri besleme teknikleri -İzleyiciler yönünden sunumun değerlendirmesi -Sunumlarda yapılması/ yapılmaması gerekenler Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi-I Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi-II Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi-III Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi-IV Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Öğrenci grupları tarafından hazırlanan araştırma raporlarının sunumu ve değerlendirilmesi-V Geçmiş ders tekrarı ve derse hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Geçmiş ders tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Geçmiş ders tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 09:33