PZR153 Pazarlama İlkeleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PZR153
Ad Pazarlama İlkeleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ARZU SANDALLIOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ARZU SANDALLIOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

1) Modern pazarlama misyonunu oluşturabilme, 2) Hedef pazarı belirleme ve yeni mamül geliştirilmesinde izlenecek süreci kavrayabilme, 3) Temel pazarlama bileşenlerinin pazarlama süreci içindeki yerleri ve etkileşimlerinin analiz edilmesi, 4) Bir işletmenin pazarlama faaliyetlerini analiz edebilme ve pazarlama programlarını kurgulayabilme

Dersin İçeriği

1.Pazarlamanın tanımını, kapsamını, pazarlama yönetiminin gelişme dönemlerini, modern pazarlama yönetim anlayışını ve pazarlama konularını incelemedeki başlıca yaklaşımları kavrayabilme, 2.Fiyatlandırma yöntemlerinin, tutundurma araçlarınn öneminin, dağıtım politikaları ve fiziksel dağıtım fonksiyonlarının, hizmet işletmelerindeki pazarlama stratejilerinin, elektronik ticaret ve internette pazarlama konularının önemini kavrama

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Pazarlama İlkeleri, İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi, 2016.

Notlar

Pazarlama İlkeleri, İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi, 2016.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama alanındaki temel düzeyde ve güncel bilgileri yorumlar.
ÖÇ02 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimlerini analiz eder.
ÖÇ03 Geleneksel ve modern pazarlama anlayışlarını tanımlar ve analiz eder.
ÖÇ04 Pazarlama araştırması ve pazarlama bilgi sistemini tanımlar.
ÖÇ05 Tüketici davranışlarını ve satın alma karar sürecini etkileyen faktörleri tanımlar.
ÖÇ06 Pazarlama alanındaki verileri toplar, uygular, analiz eder ve sonuçlarının duyurur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgileri ifade eder. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ifade eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde tartışır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmaları benzerlikleri ve farklılıkları yönünden karşılaştırır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların nedenini/sonucunu açıklar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlamanın Konusu, Kapsamı ve Gelişimi Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Modern Pazarlama Yönetimi Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
3 Stratejik Planlama ve Pazarlama-Çevre İlişkisi Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
4 Pazarlama Araştırması ve Pazarlama Bilgi Sistemi Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
5 Pazar Çeşitleri Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
6 Tüketici Pazarları ve Tüketici Davranışları Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
7 Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi ve Konumlandırma Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Mamül Konunun kaynak kitaplardan okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
10 Fiyat Politikası Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
11 Tutundurma Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
12 Dağıtım Kanalları ve fiziksel Dağıtım Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
13 Doğrudan Pazarlama Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Hizmet Pazarlaması Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
15 Elektronik Ticaret ve İnternet Pazarlaması Konunun kaynak kitaplardan okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 05:04