PZR253 Perakende Yönetimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PZR253
Ad Perakende Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SELİM SOYÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SELİM SOYÇELİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İşletme bilimi ile ilgili temel kavramları öğrencilere aktarmak ve organizasyon yönetimi öğrenimi için bir altyapı oluşturmaktır.

Dersin İçeriği

Yönetimle İlgili temel kavramlar, Yönetimle ilgili geliştirilen ilk temel teoriler, sistem teorisi, durumsallık teorisi, çağdaş yönetim teorileri,motivasyon, liderlik ve iletişim, güç ve politika

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Perakende yönetiminin Temelleri, Kenan AYDIN, Nobel yayıncılık

Notlar

ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Perakendeci ve perakende işletmelerini yapısal olarak ayırabilme
ÖÇ02 Perakendecilikte ürün satın alma sürecini açıklayabilme
ÖÇ03 Perakendecilikte operasyonel faaliyet alanlarını inceleyebilme
ÖÇ04 Perakendecilikte fiyatlandırma stratejilerini ve politikalarını örneklendirebilme
ÖÇ05 Perakendecilikte tutundurma karması oluşturabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde analiz eder, yorumlar, sorgulayabilir, eleştirebilir ve çözüm arama yetisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Perakendecilik İle İlgili Temel Kavramlar Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Süpermarketler Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Mağazaları Etkileyen Çevresel Faktörler Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Mağazalarda Ürün Satın Alma Ve Satma Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Perakendecilikte Fiyatlandırma Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Perakendecilikte Satış Arttırıcı Çabalar (Tutundurma) Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Perakendecilikte Müşteri Hizmetleri Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Konunun ders notlarından okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Devam/ Ara sınav Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Mağazacılıkta Kuruluş Yeri; Marketlerde Süreç Yönetimi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Perakendecilikte Katılımcılar Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Mağaza Atmosferi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Marketlerde Raf Yönetimi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Perakendecilikte Kategori Yönetimi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Perakendecilikte Kategori Yönetimi II Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konunun ders notlarından okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konunun ders notlarından okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 09:35