PZR252 Marka Yönetimi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim CEYHAN MESLEK YÜKSEKOKULU
Pazarlama
Kod PZR252
Ad Marka Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SADIK EREN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SADIK EREN (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin marka stratejileri ve yönetimini iş hayatında başarıyla hayata geçirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Markanın Tanımı ve Özellikleri, Marka Yönetim, Marka Stratejileri, Markanın, Marka Kişiliği ile Stratejik Farklılığın Yaratılması, Markanın Tasarım Unsurları, Ambalaj Tasarımı ve Marka, Marka Bağlılığı ve Türleri, Marka Değerliliği ve Marka Konumunun Belirlenmesi, Markanın Algılanması, Marka Yönetiminde Pazarlama İletişimi unsurları, Marka Yönetiminde Pazarlama İletişimi unsurları, Başarılı Marka Yönetimi Örnekleri

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Mehmet Baş, Marka Yönetimi, Ankara 2020.

Notlar

Fatma Atıgan, Marka Yönetimi, 2018.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İşletme amaç ve stratejilerine göre, markanın tanınması ve duyurulmasını sağlar.
ÖÇ02 Marka konumlandırma ile pazarlama strateji ve uygulamalarını tanımlar.
ÖÇ03 İşletmenin amaç ve stratejilerine göre marka stratejilerini takip eder.
ÖÇ04 Markaya kişilik kazandıran prensipleri benimser.
ÖÇ05 Markanın tamamlayıcı unsurlarının gösterir.
ÖÇ06 Marka değerliliğinin işletmeler açısından önemini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgileri ifade eder. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri ifade eder. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde tartışır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmaları benzerlikleri ve farklılıkları yönünden karşılaştırır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunların nedenini/sonucunu açıklar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Markanın Tanımı ve Özellikleri Konunun Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Marka Yönetim Süreci Konunun Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Marka Stratejileri Konunun Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Markanın Özellikleri Konunun Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Marka Kişiliği ile Stratejik Farklılığın Yaratılması Konunun Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Markanın Tasarım Unsurları Konunun Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Ambalaj Tasarımı ve Marka Konunun Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Marka Bağlılığı ve Türleri Konunun Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
10 Marka Değerliliği ve Marka Konumunun Belirlenmesi Konunun Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Markanın Algılanması Konunun Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
12 Marka Yönetiminde Pazarlama İletişimi unsurları 1 Konunun Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
13 Marka Yönetiminde Pazarlama İletişimi unsurları 2 Konunun Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
14 Başarılı Marka Yönetimi Örnekleri Konunun Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
15 Ders Tekrarı Konunun Ders Notlarının Okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.03.2025 03:28