PZR250 Hizmet Pazarlaması

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PZR250
Ad Hizmet Pazarlaması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SELİM SOYÇELİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. SELİM SOYÇELİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Hizmet pazarlamasıyla ilgili temel kavramların kavratılması. Hizmet pazarlama karması elemanları, hizmet işletmelerin müşteri şikayetleri ve müşteri tutma konusunda neler yapılması gerektiğinin açıklanması.

Dersin İçeriği

Hizmet kavramı ve hizmet sektörünün önemi, Hizmetler ve hizmetlerin sınıflandırılması, Hizmet işletmeleri ve geleneksel pazarlama karması elemanları, Hizmet pazarlaması ve personel, Hizmet ve müşteri, Hizmet pazarlaması ve fiziksel kanıtlar.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Hizmet Pazarlaması, Sevgi Ayşe ÖZTÜRK, EKİN BASIM YAYIN

Notlar

ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler hizmet pazarlaması ile ilgili temel kavramları tanımlayabilecektir.
ÖÇ02 Öğrenciler hizmet sektörü bakımından pazarlama karmasını tanımlayabilecektir.
ÖÇ03 Öğrenciler hizmet pazarlamasında kapasite ve talep yönetimine değerlendirebilecektir. Hizmet kalitesini açıklayabilecektir.
ÖÇ04 İlişkisel pazarlamayı tanımlayabilecektir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında güncel bilgiler ile desteklenmiş temel düzeydeki kuramsal bilgilere sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak, pazarlamaya ait herhangi bir sorunu temel düzeyde analiz eder, yorumlar, sorgulayabilir, eleştirebilir ve çözüm arama yetisine sahip olur. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme yetkinliği kazanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Pazarlama ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ya da ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorumluluğu olduğu personelin gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Pazarlama konusunda edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirebilir, eksikliklerini belirleyebilme ve bu eksiklikleri karşılayabilme yetkinliğine sahip olur. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış yetkinliğine sahip olur. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı, sözlü ve görsel iletişim yoluyla aktarabilir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama alanındaki bilgileri izleyebilir, meslektaşları ve kendi uyruğundan olmayan kişilerle iletişim kurabilmek için temel düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Pazarlama alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı ile birlikte internet teknolojileri, ofis yazılımlarını temel düzeyde kullanabilir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Pazarlama alanında herhangi bir verinin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olur. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Hizmet kavramı ve hizmet sektörünün önemi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Hizmetler ve hizmetlerin sınıflandırılması Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Hizmet işletmeleri ve geleneksel pazarlama karması elemanları Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Hizmetlerde pazarlama karmasına giriş Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
5 Hizmetlerde pazarlama karması Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
6 Hizmetlerde pazarlama karması II Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Hizmetlerde pazarlama karması III Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Konunun ders notlarından okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hizmet sektöründe reklam,satış tutundurma, halkla ilişkiler, kişisel satış ve doğrudan pazarlama. Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
10 Hizmet pazarlaması ve personel Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
11 Hizmet ve müşteri Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 Hizmet pazarlaması ve fiziksel kanıtlar Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Hizmet işletmelerinde talep ve kapasite yönetimi Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Hizmet kalitesi ve Hizmet karşılaşmaları Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İlişkisel pazarlama ve Uluslararasılaşma Konunun ders notlarından okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konunun ders notlarından okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konunun ders notlarından okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 09:37