RTST712 Sinema ve Ekoloji Çalışmaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod RTST712
Ad Sinema ve Ekoloji Çalışmaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Özge Nilay ERBALABAN GÜRBÜZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Özge Nilay ERBALABAN GÜRBÜZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı ekolojik insani bilimlerdeki temel konu ve eğilimlerin öğrenilmesini; kültür, sanat ve iletişim biçimi olarak filmlerin yapım ve izleme sürecinde ekolojik yaklaşımların kullanımı için felsefi ve kuramsal bilgilerin kazanılmasını, insan ve doğa ilişkilerinde etik değerlerin edinilmesini ve modern insanmerkezci yaklaşımların sorgulanmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Ekoloji, Ekoeleştiri, Ekoloji ve diğer disiplinler, Ekosinema, Derin ekoloji, Toplumsal ekoloji, Eko feminizm, Ekoloji ve kültürel çalışmalar, Antik ve modern dünyada doğa algısı, Modern çevre hareketleri, Ekosinema ve hayvan çalışmaları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Nick Lane (2016). Yasam Neden Var? Küy. R. G. Collingwood (2020). Doğa Tasarımı. Greg Garrad (2016). Ekoeleştiri,Kolektif Yay. Murray Bookchin (2017). Bir Topluma Doğru, Sümer Yay. Richard Foltz, Frederick Denny,Azizan Baharuddin (2007). İslam ve Ekoloji,Oğlak Yay.Vandana Shiva (2019). Ekofeminizm,Sinek Sekiz Yay. Rachel Carson (2004). Sessiz Bahar,Palme Yay.Derin Ekoloji ve İnsan Merkezcilik,Hasan Furkan Gök, Birikim Yay.Çevreciliğin Manevi Bir Temeli Var mı? Rudolf Bahro, Tanıl Bora (Çeviren) https://birikimdergisi.com/dergiler/birikim/1/sayi-97-mayis-1997/2293/cevreciligin-manevi-bir-temeli-var-mi/6207

Notlar

Görsel Kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ekoloji çalışmalarındaki farklı yaklaşımları tanımlar
ÖÇ02 Ekoloji kavramının insani bilimler, toplumsal ve doğa bilimlerindeki karşılıklarını yorumlar
ÖÇ03 Kültürel metinlerin ekolojik çözümlenmesinde temel kavramları bilir
ÖÇ04 Film yapım süreçlerinde ve film analizinde ekolojik değerleri ve kuramları kullanır
ÖÇ05 Alanla ilgili kuramsal çalışmalarda ve uygulama çalışmalarında ekolojik etik ilkeleri uygular
ÖÇ06 Ekoloji ve toplum, kültür, sanat alanındaki ilişkileri yorumlar
ÖÇ07 İnsanmerkezci yaklaşımları eleştirel olarak değerlendirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimlerin farklı alanlarında düşünme ve kendi uzmanlık uygulamaları içine uyarlama ve araştırma yapabilme bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinemanın toplum ve kültür ile bağlantılarını kavrayabilir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Radyo, televizyon ve sinema ile teknoloji ve toplum arasındaki ilişkiselliği sorgulayıp, alanın değişen bilimsel dinamiklerini kavrayabilir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin sanat, estetik, hukuk ve genel kültür bilgisi arasında bağlantılar geliştirebilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Radyo, televizyon ve sinema alanında eleştirel düşünme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanıyla ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını organize eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri uygun iletişim araçlarıyla aktarır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanatsal, toplumsal, ekonomik ve siyasal gelişmelerle radyo, televizyon, sinema alanı arasında ilişki kurar. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanında edindiği uzmanlık bilgisini ve problem çözme becerisini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yaşam Neden Var? Türsel ortaklıklar Nick Lane (2016) Yasam Neden Var? Küy. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Antik ve Modern dünyada doğa algısı R. G. Collingwood (2020). Doğa Tasarımı, Ayrıntı Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ekoeleştiriye Giriş. Temel kavramlar ve ekoeleştirinin tarihçesi Greg Garrad (2016). Ekoeleştiri,Kolektif Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Toplumsal Ekoloji.Ekolojik bir toplum nasıl mümkün olur? Greg Garrad (2016). Ekoeleştiri,Kolektif Yay.Murray Bookchin (2017). Bir Topluma Doğru, Sümer Yay. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
5 Derin Ekoloji. Evren ve ekoloji çalışmaları arasında pozitivizmi aşmak. Greg Garrad (2016). Ekoeleştiri,Kolektif Yay. Richard Foltz, Frederick Denny,Azizan Baharuddin (2007). İslam ve Ekoloji,Oğlak Yay. Derin Ekoloji ve İnsan Merkezcilik, Hasan Furkan Gök,Birikim Yay..Çevreciliğin Manevi Bir Temeli Var mı? Rudolf Bahro, Tanıl Bora (Çeviren) https://birikimdergisi.com/dergiler/birikim/1/sayi-97-mayis-1997/2293/cevreciligin-manevi-bir-temeli-var-mi/6207 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
6 Ekofeminizm. Toplumsal cinsiyet eşitsizliği ve doğanın sömürülmesi arasında ilişkinin kökenleri. Greg Garrad (2016). Ekoeleştiri,Kolektif Yay.Vandana Shiva (2019). Ekofeminizm, Sinek Sekiz Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Modern Çevre Hareketleri Rachel Carson (2004). Sessiz Bahar,Palme Yay. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 ARA SINAV Okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ekosinema nedir? Yapım ve içerik açısından ekosinema Understanding the audiences of ecocinema, Pietari Kääpä, Interactions: Studies in Communication & Culture Volume 4 Number 2. Ecocinema Theory and Practice,Stephen Rust, Salma Monani, and Sean Cubitt.Taylor & Francis. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sürdürülebilir Film Yapımı. Üretim öncesi, üretim ve üretim sonrasında sürdürülebilirlik Green Shoots: Environmental Sustainability and Contemporary Film Production,Jonathan Victory,June 2015Studies in Arts and Humanities 1(1):54-68 DOI: 10.18193/sah.v1i1.6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ekosinema ve hayvan çalışmaları Ekoeleştirel Bir Perspektiften Yönetmenin İnsan Dışı Doğayla İlişkisi, Ö.N.E.Gürbüz, DOI: 10.31122/Sinefilozofi.673370. Türk Sinemasında Hayvan İmgesi, https://hayvanlarinaynasinda.wordpress.com/2019/12/04/turk-sinemasinda-hayvan-imgesi/ Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Derin ekoloji kavramı açısından film çözümlemeleri: Yaradılış: Büyük Sır filmi ( Claude Nuridsany, Marie Pérennou) Okuma, araştırma, izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 Toplumsal ekoloji kavramı açısından film çözümlemeleri: Yağmuru Bile ( Icíar Bollaín) Okuma, araştırma, izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Ekofeminizm kavramı açısından film çözümlemeleri: Blue Vinyl (Daniel B. Gold ve Judith Helfand) Okuma, araştırma, izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Tartışma
15 Ekolojik Film Çözümlemeleri: İnsanolmayan canlılar ve ekolojik çözümleme Araştırma, okuma,izleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 Final Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Final Sınavları Okuma, araştırma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 30 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 01:15