Genel Bilgi
Kod | DEESS801 |
Ad | Seminar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HÜSEYİN AKILLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Makine Mühendisliğinin herhangi bir alanında bilimsel çalışma yapma ve elde edilen sonuçları bilimsel tekniklere göre sunma becerisi kazandırmaktır
Dersin İçeriği
Seminer konusu belirme ve sunuma hazırlama
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Seminer konusuna uygun bütün kaynaklar
Notlar
Seminer konusuna uygun bütün kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enerji Sistemleri Mühendisliği ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
ÖÇ02 | Enerji Sistemleri Mühendisliği Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. |
ÖÇ03 | Sunum hazırlama becerisi kazanır |
ÖÇ04 | Rapor hazırlama becerisi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisansüstü düzeyde bilimsel araştırma yapabilir, gerekli bilgiye ulaşabilir, bilgiyi değerlendirebilir, yorumlar ve uygulamada kullanabilir. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında uygulanan güncel teknikler ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkındaki bilgileri öğrenir ve araştırmalar için gerekli olan çalışmalarda kullanma becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Enerji ve Enerji Sistemleri kapsamına giren problemleri kurgular, teknolojik gelişmeleri de göz önünde bulundurarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki konuları tartışabilir, özgün görüşlerini savunabilir ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası çalışma yeteneği kazanır ve farklı disiplinlere ait bilgileri etkin bir şekilde kullanabilir. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yeni ve gelişmekte olan teknolojilere ve uygulamalarına dair farkındalığa sahiptir, gerektiğinde bunları detaylı olarak inceler ve öğrenir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamaların sosyal, toplumsal, ekonomik, etik boyutlarını araştırır ve tanımlar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Literatür takibi, teknik sunum yapma, dinleme ve akademik düzeyde makale yazabilme becerisi kazanır ve kendi çalışmalarını alanındaki ulusal veya uluslararası platformlarda yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanayi ile uygulamalı proje yapar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Literatür araştırması yapıp özümseyecek teknik donanıma sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sunum teknikleri hakkında genel bilgi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Sunum teknikleri hakkında genel bilgi 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Seminer konusunun belirlenmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kaynak Taraması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Kaynak Taraması 1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Kaynak Taraması 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Problem analizi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Problem analizi 1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Problem analizi 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Sonuçların değerlendirilmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sonuçların değerlendirilmesi 1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Sonuçların değerlendirilmesi 2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Sonuçların düzenlenmesi ve yazımı 1 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Seminer sunumu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Seminer sunumu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |