FBES700 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBES700
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FATİH MATYAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MUZAFFER ÖZCAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. TUBA DEMİRCİOĞLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

öğrencinin bir konuda araştırma yapması ve sunum halde getirmesi.

Dersin İçeriği

öğrencinin tez konusu hakkında araştırma yaparak sunum hazırlaması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

seminer konusu ile ilgili kitaplar ve internet kaynakları

Notlar

seminer konusu ile ilgili kitaplar ve internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 seminer sunumu için yapılan ön hazırlığı öğrenir
ÖÇ02 literatür taramasını öğrenir
ÖÇ03 seminerde sunulacak konuyu seçmeyi öğrenir
ÖÇ04 seminer sunumunu öğrenir
ÖÇ05 seminer sonucunda öğrendiklerini değerlendirebilir
ÖÇ06 seminer sunumunda sunacağı konu hakkında bilgi sahibi olur
ÖÇ07 sunum konusunu seçmesini öğrenir
ÖÇ08 öğrenci sunum şekillerini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 5
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 semire genel giriş Araştırma ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 seminer hazırlanması teknikleri Araştırma ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
3 seminer teknikleri Araştırma ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
4 seminer konsunda ödev Araştırma ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
5 ödev hakkında literatür tarama Araştırma ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 ödev tartışması Araştırma ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 seminer hazırlanması Araştırma ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
8 Ara Sınav Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
9 seminer hazırlık çalışması Araştırma ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 seminer sunum şekilleri Araştırma ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 seminer sunum çalışmaları Araştırma ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
12 seminer sunumunda önemli bilgiler Araştırma ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 seminer sumun konusu seçimi Araştırma ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 seminer sunumu hakkındaki genel bilgiler Araştırma ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 seminer sunumu Araştırma ve sunum Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 7 98
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 7 7
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:16