FBE728 Girişimcilik Eğitimi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FBE728
Ad Girişimcilik Eğitimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEDAT UÇAR


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı girişimcilik eğitiminin ne olduğunu, bununla ilgili ulusal ve uluslar arası politikaları, ve girişimcilik eğitimi yöntem ve tekniklerini kavramaktır.

Dersin İçeriği

Girişimcilik kavramı ve öğretimi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Okuma paketi

Notlar

Avrupada Okulda Girişimcilik Eğitimi Bölüm. Bozkurt (2011). Dünyada Ve Türkiye’de Girişimcilik Eğitimi: Başarılı Girişimciler Ve Öğretim Üyelerinden Öneriler. Detay Yayıncılık, Ankara, 2011.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Girişimcilik eğitimini tanımlar
ÖÇ02 Girşimicilik eğitiminin fen bilgisi dersine nasıl entegre edileceği ile ilgili modelleri söyler
ÖÇ03 Girşimcilik eğitimi yapabilecek öğretmenlerin sahip olması gereken becerileri tanımlar
ÖÇ04 Girişimcilik eğitimi ile ilgili program geliştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teknolojik gelişmeleri takip eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Girişimciliğin tanımı Okuma paketi-1 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Girişimcilik eğitiminin tanımı Okuma paketi-2 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Girişimcilik eğitimi politikaları-uluslararası perspektif Okuma paketi-3 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 Girişimcilik eğitimi politikaları-ulusal perspektif Okuma paketi-4 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Girişimcilik eğitimi yöntem ve teknikleri-1 Okuma paketi-5 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Girişimcilik eğitimi yöntem ve teknikleri-2 Okuma paketi-6 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Girişimcilik eğitimi yöntem ve teknikleri-3 Okuma paketi-7 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Yazılı Sınav
9 Fen öğretiminde girişimcilik Okuma paketi-8 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Girişimcilik öğretiminin diğer ders programlarına entegrasyonu Okuma paketi-9 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Girişimci öğretmen Okuma paketi-10 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Girişimci okul Okuma paketi-11 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Girişimci öğretim programı Okuma paketi-12 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Girişimcilik ve ders planları-1 Okuma paketi-13 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Girişimcilik ve ders planları-2 Okuma paketi-14 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:16