Genel Bilgi
Kod | FBE722 |
Ad | Fen Eğitiminde Biyoteknoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Biyoteknolojinin fen eğitimi ve hayatımızdaki yeri
Dersin İçeriği
biyoteknolojinin fenbilgisi eğitimindeki yeri ve biyoteknolojik gelişmeler
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
biyoteknoloji ders notu
Notlar
internetten araştırma
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | biyoteknolojiyi ve çalışma alanlarını öğrenir. |
ÖÇ02 | biyoteknolojinin günlük hayatta kullanım alanlarını açıklayabilir |
ÖÇ03 | Günlük hayatımızdaki biyoteknoloji ürünleri ile ilgili tartışmalar yapabilir |
ÖÇ04 | fen eğitimi bilgileri ile biyoteknoloji arasındaki ilişkiyi açıklar |
ÖÇ05 | fen ve biyoteknoloji konularında temel kavramları açıklayabilir |
ÖÇ06 | biyoteknoloji konularını ve biyoteknolojinin uygulama alanını analiz edebilir. |
ÖÇ07 | Öğrenci, biyoteknoloji alanındaki güncel gelişmeler ve teknolojileri sentezleyebilir. |
ÖÇ08 | Öğrenci, biyoteknolojinin tarihçesini ve temel kavramlarını tanımlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar ve uygular | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Eğitimine ilişkin temel bilgi ve becerilere sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde uygular | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. | 5 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | biyoteknolojiye giriş | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | biyoteknolojik ürünler | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | biyoteknolojinin günlük hayattaki yeri | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | biyoteknoloji gelişmeler | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | biyoteknoloji ve sağlık | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | biyoteknoloji ve enerji | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | biyoteknoloji ve çevre | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | biyoteknoloji ve genetik | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
10 | biyoteknoloji eğitimi | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | biyoteknolojinin eğitimde uygulamaları | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | biyoteknolojinin uygulama alanları | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | biyoteknolojinin çalışma prensipleri | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | biyoteknolojide kavram yanılgıları | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | biyoteknolojinin kavram haritası | ödev ve araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | genel tekrar | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |