Genel Bilgi
Kod | FBE803 |
Ad | Fen Eğitiminde Çevre Biyoteknolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. OSMAN GÜLNAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
çevre eğitiminde biyoteknlojik uygulamları öğrenmek ve proje geliştirmek
Dersin İçeriği
çevre biyoteknolojisi ve eğitim
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
çevre bilimi ders notu
Notlar
internetten araştırma
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | biyoteknolojinin çevre eğitiminde yerini açıklayabilir |
ÖÇ02 | çevre eğitimini konularını tartışabilir |
ÖÇ03 | fen eğitiminde biyoteknolojinin yerini açıklayabilir |
ÖÇ04 | biyoteknolojinin çalışma alanlarını açıklayabilir |
ÖÇ05 | çevrebiyoteknolojisi konularında proje tasarlayabilir ve araştırmalar yapabilir |
ÖÇ06 | çevre eğitimi konusunda projeler hazırlayabilir |
ÖÇ07 | sıfır emisyon şehirler ile ilgili çevre konularını açıklayabilir |
ÖÇ08 | biyoçeşitlilik konularında tartışamalar yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimlerinde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fen eğitimi ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili öğretim stratejilerini etik çerçevesinde araştırı ve uygular. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Lisans ve yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. | |
PÖÇ06 | Belirsiz | Fen eğitimi konu alanlarındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen eğitimi bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeydeki fen eğitimine yönelik uygulamaları eleştirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fen Eğitimi alanındaki eğitim ve öğretim etkinliklerini geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir, süreç içinde sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili yeni ve özgün fikirler üretir, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fen eğitimi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | çevre kirliliği | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | halk sağlığı | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | küresel ısınma | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | küresel iklim değişikliği | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | su kirliliği | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | hava kirliliği | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | toprak kirliliği | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Vize sınav | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | nükleer enerji | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | biyoçeşitlilik | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | çevre kirliliğinin önlenmesinde biyoteknoloji | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | atık su arıtma tesisleri | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | anaerobik arıtma tesisleri | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | çevre eğitimi | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | okulda çevreci uygulamlar | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | çevre uygulaması ödev | ders notu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Final sınavı | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 9 | 126 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 9 | 9 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 197 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,88 | ||
AKTS | 8 AKTS |