Genel Bilgi
Kod | MK509 |
Ad | Introduction to Mechanical Vibrations |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN YAVUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKAN YAVUZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mekanik Titreşimlerin tanımı, sınıflandırılması, sistemin modellenmesi, lineerleştirilmesi, kullanılabilecek çözüm yöntemleri ve sonuçların yorumlanabilmesi hakkında temel bilgilere sahip olmak.
Dersin İçeriği
Newton dinamiği hakkında ön bilgi. Titreşimin temel tanımları ve titreşim terimleri. Titreşimin eksileri ve artıları. Titreşimin sınıflandırılması. Fiziksel sistemlerin modellenmesi ve basitleştirilmesi. Hareket denkleminin oluşturulması ve çözüm yöntemleri. Çözümlerin yorumlanması.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders notları
Notlar
Konuya göre internet ve çeşitli elektronik kitap bölümleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sistemin matematiksel modellenmesi |
ÖÇ02 | Matematik, fen ve mühendislik temel bilgisini ile donanımlı olma |
ÖÇ03 | Makine mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma ve bunları uygulayabilme |
ÖÇ04 | Analitik çözüm yöntemlerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Literatür araştırması yapabilir | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar ve ilkeler | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Genel Konular | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Çözüm Metodları _Analitik | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Çözüm Metodları | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Tek serbestlik dereceli lineer sistemlerin serbest tepkileri Sönümsüz serbest titreşim | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Tek serbestlik dereceli lineer -sistemlerin serbest tepkileri. Sönümlü serbest titreşim | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tek serbestlik dereceli lineer sistemlerin serbest tepkileri - Zorlanmış sönümsüz titreşim | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Tek serbestlik dereceli lineer sistemlerin serbest tepkileri - sönümlü zorlanmış titreşim | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
9 | ARA SINAV | İlgili slayt çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | İki serbestlik dereceli sistemler | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | İki serbestlik dereceli sistemler çözüm yöntemleri | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | İki serbestlik dereceli sistemler ve uygulamaları | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Çok serbestlik dereceli sistemler - Genel | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Çok serbestlik dereceli sistemler-Çözüm yöntemleri | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Çok serbestlik dereceli sistemler uygulamalar | İlgili slayt çalışılsın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | YIL SONU SINAVI | İlgili slayt çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | YIL SONU SINAVI | İlgili slayt çalışılsın | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |