İTSS800 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
İSLAM TARİHİ VE SANATLARI (DR)
Kod İTSS800
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Seminer dersinin amacı öğrencinin bireysel olarak seçilen bir konu üzerine akademik araştırma yapabilme, araştırmayı makale düzeninde ve sunum olarak hazırlayabilme ve izleyicilerin önünde sunum yapabilme becerisi kazanmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Araştırma konusu seçimi, bilgi edinme ve araştırma yöntemleri, bilimsel değerlendirme yöntemleri, araştırma sonucunu makale ve sunum düzeninde hazırlama ve sunma

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Bilimsel Yayınlar (Kitap, makale, bildiri vs)

Notlar

Bilimsel Araştırmanın Temel İlkeleri Prof. Dr. Metin Lütfi BAYDAR, Doç. Dr. Hüseyin Gül, Doç. Dr. Ata Akçil Day, Robert (2005) Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bir bilimsel araştırma konusu belirler
ÖÇ02 Bilimsel araştırma yapmak ve sunmak için gerekli araştırma yöntemlerini açıklar
ÖÇ03 Bilimsel bir araştırmayı yürütür
ÖÇ04 Bilimsel bir çalışmanın araştırma bulgularını değerlendirir
ÖÇ05 Bilimsel bir makaleyi hazırlar
ÖÇ06 Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapar.
ÖÇ07 Bilimsel bir çalışmayı sunar
ÖÇ08 Akademik araştırma etiğine uyar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İslam Tarihi ve Sanatları alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği bilgiler aracılığıyla farklı disiplin alanlarındaki bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. 2
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanına özgü sorunları en uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çözümler.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi I Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi II Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
3 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi III Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması I Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması II Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
6 Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması III Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması I Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması II Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
9 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması III Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması IV Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması V Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması VI Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması VII Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması I Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması II Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması III Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması IV Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 05:01