Genel Bilgi
Birim | SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ |
İSLAM TARİHİ VE SANATLARI (DR) | |
Kod | İTSS800 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (Güz) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (Güz) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ (Güz) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NURAN ÖZTÜRK (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATİH YAHYA AYAZ (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ALİ HATALMIŞ (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Aygül DÜZENLİ (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi FATMA ÖZDEMİR (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Seminer dersinin amacı öğrencinin bireysel olarak seçilen bir konu üzerine akademik araştırma yapabilme, araştırmayı makale düzeninde ve sunum olarak hazırlayabilme ve izleyicilerin önünde sunum yapabilme becerisi kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Araştırma konusu seçimi, bilgi edinme ve araştırma yöntemleri, bilimsel değerlendirme yöntemleri, araştırma sonucunu makale ve sunum düzeninde hazırlama ve sunma
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bilimsel Yayınlar (Kitap, makale, bildiri vs)
Notlar
Bilimsel Araştırmanın Temel İlkeleri Prof. Dr. Metin Lütfi BAYDAR, Doç. Dr. Hüseyin Gül, Doç. Dr. Ata Akçil Day, Robert (2005) Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Nasıl Yayımlanır, TÜBİTAK Yayınları, Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir bilimsel araştırma konusu belirler |
ÖÇ02 | Bilimsel araştırma yapmak ve sunmak için gerekli araştırma yöntemlerini açıklar |
ÖÇ03 | Bilimsel bir araştırmayı yürütür |
ÖÇ04 | Bilimsel bir çalışmanın araştırma bulgularını değerlendirir |
ÖÇ05 | Bilimsel bir makaleyi hazırlar |
ÖÇ06 | Akademik yazım alışkanlığına katkı sağlayacak alanı ile ilgili yayın yapar. |
ÖÇ07 | Bilimsel bir çalışmayı sunar |
ÖÇ08 | Akademik araştırma etiğine uyar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanında kazanılan lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarihi ve Sanatları alanlarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği bilgiler aracılığıyla farklı disiplin alanlarındaki bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanına özgü sorunları en uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çözümler. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim, kültür ve sanat alanlarında yürütülen çalışmalarda bireysel olarak bağımsız çalışır ve/veya ekip çalışmalarında sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İslam Tarihi ve Sanatları alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi I | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi II | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
3 | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi III | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması I | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması II | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Araştırılacak konunun seçimi ve tartışılması III | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması I | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması II | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
9 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması III | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması IV | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması V | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması VI | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması VII | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması I | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması II | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması III | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Hazırlanan raporun sunulması ve tartışılması IV | Rapor (Hazırlık ve Varsa Sunum Süresi Dahil) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |