EEE226 Electronic Circuits

7 AKTS - 4-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EEE226
Ad Electronic Circuits
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MURAT AKSOY
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan TİMUR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi MURAT AKSOY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)
Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan TİMUR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Tümleşik devreleri oluşturan temel elektronik devrelerin çalışması, karakteristiği ve sınırlamalarını anlamaktır. Basit temel elektronik devreleri analiz etme ve tasarlayabilme bilgi ve becerisinin kazanımıdır.

Dersin İçeriği

Diyotlar, Diyot devrelerinin analizi, doğrultucu devereler, zener diyot devreleri, BJT ve FET lerin DC analizi, küçük sinyal analizi ve frekans yanıtları

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Electronics Lecture Notes - Doç.Dr. Murat AKSOY, Microelectronics: Circuit Analysis and Design - Neamen

Notlar

Electronics Lecture Notes - Doç.Dr. Murat AKSOY, Microelectronics: Circuit Analysis and Design - Neamen


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersi alan bir öğrenci:
ÖÇ02 Elektronik devre elemanların karakteristiğini ve çalışmasını anlar
ÖÇ03 Elektronik devre elemanların modellenmesini öğrenir
ÖÇ04 DC güç kaynağı, yükselteç gibi elektronik devreleri analiz eder ve tasarımını gerçekleştirir
ÖÇ05 PSPICE kullanarak el analiz sonuçlarını doğrular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini ve programlama bilgilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-Elektronik mühendisliği bilgilerini mesleğe özgü alet ve cihazlar üzerinde uygulayabilme 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İçinde yaşadığı toplumun, dünyanın ve çağın, bilimsel, sosyal, tarihi, ekonomik ve politik olguları hakkında farkındalık


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Elektroniğe giriş, Elektronik devre elemanları Ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Diyot karakteristiği ve modellenmesi, Pspice öğretimiLaboratuver cihazlarının tanıtılması Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Elektronik elemanların modellenmesiPspice öğretimi ve Laboratuver cihazlarının kullanılması İkinci hafta ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Diyot devreleri (sınırlandırıcılar, doğrultucular,.. )Lab Uygulama: Diyot karakteristiklerin çıkarılması Ders notlarının ilgili bölümünün okunması, Deney föylerinin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 BJT karakteristigi ve DC AnaliziLab Uygulama: BJT karakteristik Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 BJT yükselteç küçük işaret analiziLab Uygulama: BJT karakteristik Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Ara sınav için önceki konuların tekrarı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ara sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 BJT Yükselteç devreleriLab Uygulama: BJT Yükselteç Devresi Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 FET karakteristigi ve DC Analizi Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 FETyükselteç küçük işaret analiziLab Uygulama: FET karakteristik Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 FET Yükselteç DevreleriLab Uygulama: FET Yükselteç Devresi Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Elektronik Devrelerin frekans yanıtıLab Uygulama: Elektronik Devrelerin frekans yanıtı Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Çok katlı yükselteçlerLab Uygulama: Çok katlı yükselteçler Önceki ders konusunun gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Final için Konu tekrarı Konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarı yıl sonu sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarı yıl sonu sınavı için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 18 18
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 36 36
Toplam İş Yükü (Saat) 166
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,64
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:42