BB080 Meyve Ağaçlarında Yeni Budama Teknikleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB080
Ad Meyve Ağaçlarında Yeni Budama Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK


Dersin Amacı / Hedefi

İklim değişikliğinin etkileri sonucunda meyve yetiştiriciliğinde ekolojiye, yeni çeşit ve anaçlara bağlı olarak budama isistemlerinde değişiklikler olmuştur. Bu değişiklikler birim alandan daha hızlı, daha kaliteli ve verimli ürün sağlanmasına yönelik olup, işçiliktende tasarruf sağlayacak uygulamalar olmaktadır. Bibaum, Mikado, ufo gibi bir çok yeni budama sisteminin uygulanışı avantajları konusunda detaylı bilgiler anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği

İklim değişikliğinin etkileri sonucunda meyve yetiştiriciliğinde ekolojiye, yeni çeşit ve anaçlara bağlı olarak budama isistemlerinde değişiklikler olmuştur. Bu değişiklikler birim alandan daha hızlı, daha kaliteli ve verimli ürün sağlanmasına yönelik olup, işçiliktende tasarruf sağlayacak uygulamalar olmaktadır. Bibaum, Mikado, ufo gibi bir çok yeni budama sisteminin uygulanışı avantajları konusunda detaylı bilgiler anlatılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Ders notu, kaynaklar, güncel yayınlar.

Notlar

Ders notu, kaynaklar, güncel yayınlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Budamanın amacı, tanımını hakkında bilgi sahibidir.
ÖÇ02 Budama sistemlerini, İki boyutlu ve 3 byutlu budama sistemlerini uygular
ÖÇ03 Meyve duvarında kullanılabilecek anaç. çeşit ve uygun sistemleri kullanır
ÖÇ04 Bibaum, mikado Ufo gibi sistemlerini uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Budamanın tanımı ve amacı Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
2 Sert Çekirdekli göz ve dal yapısı Konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Yumuşak çekirdekli meyve göz ve dal yapısı Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
4 Budamanın fizyolojik esasları Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
5 İki ve 3 boyutlu budama Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
6 Meyve duvarı sistemi Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
7 Anaç ve budama ilişkisi Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
8 Ara Sınavlar Tüm konular Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Bibaum Budama Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
10 Ufo budama sistemi Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
11 KGB Budama sistemi Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
12 İspanyol Budama sistemi Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
13 Spindel ve Yüksek Spindel Budama Sistemi Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
14 Makinalı hasada uygun budama sistemleri1 Konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Makinalı hasada uygun budama sistemleri 2 Konu ve anlatım Ölçme Yöntemleri:
Ödev
16 Yarıyıl Sonu Sınavları tüm konular Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları tüm konular Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 156
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,24
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.06.2024 01:56