Genel Bilgi
Kod | BB080 |
Ad | Meyve Ağaçlarında Yeni Budama Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
İklim değişikliğinin etkileri sonucunda meyve yetiştiriciliğinde ekolojiye, yeni çeşit ve anaçlara bağlı olarak budama isistemlerinde değişiklikler olmuştur. Bu değişiklikler birim alandan daha hızlı, daha kaliteli ve verimli ürün sağlanmasına yönelik olup, işçiliktende tasarruf sağlayacak uygulamalar olmaktadır. Bibaum, Mikado, ufo gibi bir çok yeni budama sisteminin uygulanışı avantajları konusunda detaylı bilgiler anlatılmaktadır.
Dersin İçeriği
İklim değişikliğinin etkileri sonucunda meyve yetiştiriciliğinde ekolojiye, yeni çeşit ve anaçlara bağlı olarak budama isistemlerinde değişiklikler olmuştur. Bu değişiklikler birim alandan daha hızlı, daha kaliteli ve verimli ürün sağlanmasına yönelik olup, işçiliktende tasarruf sağlayacak uygulamalar olmaktadır. Bibaum, Mikado, ufo gibi bir çok yeni budama sisteminin uygulanışı avantajları konusunda detaylı bilgiler anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Ders notu, kaynaklar, güncel yayınlar.
Notlar
Ders notu, kaynaklar, güncel yayınlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Budamanın amacı, tanımını hakkında bilgi sahibidir. |
ÖÇ02 | Budama sistemlerini, İki boyutlu ve 3 byutlu budama sistemlerini uygular |
ÖÇ03 | Meyve duvarında kullanılabilecek anaç. çeşit ve uygun sistemleri kullanır |
ÖÇ04 | Bibaum, mikado Ufo gibi sistemlerini uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özel konularda uzmanlaşır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Budamanın tanımı ve amacı | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
2 | Sert Çekirdekli göz ve dal yapısı | Konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yumuşak çekirdekli meyve göz ve dal yapısı | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
4 | Budamanın fizyolojik esasları | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
5 | İki ve 3 boyutlu budama | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
6 | Meyve duvarı sistemi | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
7 | Anaç ve budama ilişkisi | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
8 | Ara Sınavlar | Tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Bibaum Budama | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
10 | Ufo budama sistemi | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
11 | KGB Budama sistemi | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
12 | İspanyol Budama sistemi | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
13 | Spindel ve Yüksek Spindel Budama Sistemi | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
14 | Makinalı hasada uygun budama sistemleri1 | Konu ve anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Makinalı hasada uygun budama sistemleri 2 | Konu ve anlatım | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm konular | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
AKTS | 6 AKTS |