ICM213 Mekan Bilgisi

2 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ICM213
Ad Mekan Bilgisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi FEHİME YEŞİM GÜRANİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi FEHİME YEŞİM GÜRANİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İnsan, mekan ve mobilya ilişkilerini de kapsayan 3 Boyutlu mekan anlayışının kavranması.

Dersin İçeriği

Mekan kavramı, İç mekanı oluşturan temel elemanlar, mekan-biçim ilişkisi (yüzey, hacim, oran-orantı, v.b.), iç mekan- dış mekan ilişkisi, mobilya, malzeme, renk, doku Konut mekanları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Human Dimension and Interior Space; J.Panero, M.Zelnik, 1979, New York.

Notlar

Mimarlık, Biçim Mekan ve Düzen; Francis D.K. Ching, 2007, YEM Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersin sonunda öğrenci; mekan tasarımı kavramının öğelerini tanır.
ÖÇ02 İnsan eylemlerini ve bu eylemlere yönelik alanların tasarlanması becerisini kazanır.
ÖÇ03 Mekanı kullanacak kullanıcı profiline göre işlev şeması oluşturma becerisi edinir.
ÖÇ04 Kullanıcı gereksinimlerinin mekan tasarımı üzerine etkisini fark eder.
ÖÇ05 Mekanın bileşenlerini ayırt eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Amacı, Kapsamı, Değerlendirme Yöntemleri hakkında bilgi verilmesi. Ders bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Mekanın tanımı, tasarım yöntemi. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 İnsan eylemleri. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Algı ve mekan tasarımı ile ilişkisi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Mekan algısı. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Tasarımın tanımı, Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 İnsan- Mekan etkileşimi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara Sınav Sınav hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Konut mekanı tanımı, Eskiz uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Konut mekanı için balon diyagram oluşturma. Eskiz uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Mekan gereksinimleri listesi oluşturma. örnek 1 Eskiz uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
12 Mekan gereksinimleri listesi oluşturma. örnek 2 Eskiz uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
13 Konut iç mekan tasarımı. eskiz 1 Eskiz uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
14 Konut iç mekan tasarımı. eskiz 2 Eskiz uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Konut iç mekan tasarımı. eskiz 3 Eskiz uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Eskiz sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Eskiz sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 09.12.2024 11:10