Genel Bilgi
Kod | ICM207 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
2 Boyutlu AutoCAD çizim tekniklerinin iç mimari sunumu için öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Bilgisayar Destekli Tasarıma Giriş: AutoCAD Programının tanıtılması, kullanıcı ara yüzü, çizim dosyası oluşturma, sayfa oluşturma; Bilgisayar Destekli Çizime Başlama; Koordinat sistemleri, 2 boyutlu iç mekan ve mobilya çizimleri; Çizgi ve nokta tipleri, geometrik formları çizme, çoğaltma teknikleri, filtreleme teknikleri. Doku, boya ve desen çizim teknikleri, çizilen objeleri ölçülendirme yöntemleri, yazı sistemleri. Çizilen objelerin modifikasyon, diğer dijital formatlara çevirme, kopyalama ve baskı yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
* GÖK, K. (2010). AutoCAD 2010, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750211447, Ankara. * BAKİ, H. (2010). AutoCAD 2010, Modül Tek.Eğt.ve Hiz.Org., ISBN: 9789759380315, İstanbul. * GÖKKAYA, H., ALCA, K. (2010). AutoCAD 2010 Çizim Modelleme, Nobel Yayınları, ISBN: 9786053953456, Ankara. * TAŞKESEN, A., MENDİ, F., TOKTAŞ, İ., ELDEM, C. (2010). Autocad ile Çizim ve Modelleme, Gazi Kitapevi, ISBN: 9789944165976, Ankara. * KOCABIÇAK, Ü. (2001). AutoCAD 2000, Değişim Yayınları, ISBN: ISBN:9789758289276, İstanbul. * GÜLLÜ, A., AKDOĞAN, G., GÜLESİN, M., AVCI, Ö. (2004). AutoCAD ile Çizim ve Modelleme, Asil Yayın Dağıtım, ISBN: 9789758784479 Ankara. * BOSTANCIOĞLU, B., BOSTANCIOĞLU, N. (2006). Autocad 2007, Değişim Yayınları, ISBN: 9789756267755, İstanbul. * GÜLESİN, M. (2007). AutoCAD 2007 ile Tasarım ve Modelleme, Asil Yayıncılık, ISBN: 9789944135726, Ankara. * NALBANT, M. (2007). AutoCAD 2007 İle Çizim ve Tasarım, Alfa Basım Yayın Dağıtım, ISBN: 9789752978096, İstanbul. * BAYKAL, G. (2007). AutoCAD 2007, Pusula Yayıncılık, ISBN: 9789756477830, İstanbul. * TÜZEL, S. (2008). Autocad 2008 ve Autocad LT 2008, Alfa Basım Yayın Dağıtım, ISBN: 9789752979826, İstanbul. * ŞEN, İ.Z., BORA, H. (2008). AutoCAD 2008, Deha Yayıncılık, ISBN: 9789944097220, İstanbul. * GÖK, K., GÖK. A. (2008). AutoCAD 2008, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750205910, Ankara. * OMURA, G., (GÖBEKÇİN, T.) (2009). AutoCAD 2009 ve AutoCAD LT 2009 Yetkili Eğitim Kılavuzu, Alfa Yayınları, ISBN: 9786051061405, İstanbul. * CAN, M. (2009). AUTOCAD2009 Laboratuvar Uygulamaları, ISBN: 9786055937393, İstanbul. * BAYKAL, G. (2009). AutoCAD 2009, Alfa Yayınları, ISBN: 9786051061153, İstanbul. * GÖK, K. (2009). AutoCAD 2009, Seçkin Yayıncılık, ISBN: 9789750208867, Ankara.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar ortamında AutoCAD programını kullanma becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | AutoCAD ortamında, iki boyutta plan, kesit, görünüş elde eder. |
ÖÇ03 | Kütüphane kullanarak tasarım objelerini AutoCAD ortamına aktarma becerisini kazanır. |
ÖÇ04 | Mimari çizim standartlarında ölçülendirme yapar. |
ÖÇ05 | Tasarımları çıktı ortamına taşır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Autocad'e giriş. Autocad ekranını tanıma: Çizim sayfası oluşturma, kaydetme. Dosyalar arası geçişler ve kopyalamalar. Komut çubuklarının açılması. Program parametreleri ve kısayolları. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Layer düzenleme: Layer oluşturma ve özelleştirme. Layer özelliklerinin değiştirilmesi (renk, kalınlık, çizgi tipi ayarları). Layer açma-kapama, dondurma, kilitleme. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Ana Komutlar: Temel çizim oluşturma komutları (line, ray, construction line, multi line, polyline, rectangle, spline, elipse, circle, arc ile çizim yapma). Çizgi ara çubuğu ayarları, seçme komutları ve seçenekleri. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sayfa çalışma seçenekleri: Osnap, Grid, Ortho, Polar, LWT, Model seçeneklerinin ayarlanması ve kullanımı. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Modifikasyonlar: Oluşturulan mobilya ve iç mekan çizimlerin hareket ettirilmesi, kopyalanması, çoğaltılması ve modifiye edilmesi. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Move, copy, rotate, scale, stretch, mirror, offset, array, trim, extend, fillet, chamfer komutlarının iç mekan çizim örnekleriyle gösterimi. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Blok: İç mekan çizimlerinden blok oluşturma. Oluşturulan blokların içinde çalışma. Blokların patlatılması. Blokların iç mekan projelerde kullanım örnekleri. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Vize projesi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Tarama: Oluşturulan mobilya çizimlerinde malzeme taramaları. Görselleştirme taramaları. Solid ve Gradient taramalar. Send back-bring to front komutları. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Ölçülendirme: Çizimin projelendirilip ölçülendirilmesi. Ölçülendirme ayarlarının gösterimi. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Text komutunun kullanımı. Alan ölçme, metraj işlemlerinin gösterimi. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Express Menüsü: Layer açma - kapama kolaylıkları. Super hatch taraması. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Layout Düzenleme: Çizimlerin pafta haline getirilmesi. Pafta düzenleme. Layout içinde ölçeklendirme. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Plot: Hazırlanan çizimlerin yazıcıdan çıkartılması. Ölçek, kalem, renk, kağıt boyutu, ayarlanması. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Çizilen objelerin diğer CAD tabanlı programlar ile işlevlendirilmesi. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |