Genel Bilgi
Kod | IMS221 |
Ad | Mesleki Anlatım Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş. Gör. Emre PINAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş. Gör. Emre PINAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İki boyutlu çalışmaların (ortografik çizimler, perspektifler) , üçüncü boyut efektini daha etkin olarak verebilmesi amacı ile öğrencilerin, çeşitli tekniklerle boyama ve gölgelendirme becerilerinin geliştirilmesi.
Dersin İçeriği
Grafit : Tanımı, bileşenleri, sertlik ve kaliteleri Kullanılan kağıtlar: Sınıflandırmaları Grafit teknikleri: Bir grafit kalemle çizmek (kalem nasıl tutulur, harmanlama, silme, genel temizlik) Modelleme: Gölgelendirme teknikleri, basit şekil ve kompozisyon çizimleri Renkli kaleme geçiş: Renkli kalemle boyama teknikleriNesnede malzeme ve desen anlatımlarıDonatı ve İç Mekan egzersizleri
Dersin Ön Koşulu
serbest el perspektif çizme ve üç boyutlu mekan tanımlama
Kaynaklar
DOYLE, M. E., (2006), Color Drawing: Design Drawing Skills and Techniques for Architects, Landscape Architects, and Interior Designers, Publisher: Wiley; 3rd edition. CHING, F. D.K, (2010), Design Drawing, Publisher: Wiley; 2nd edition. MITTON, M, (2018), Interior Design Visual Presentation: A Guide to Graphics, Models and Presentation Methods, Publisher: Wiley; 5th edition
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Grafit kavramı ve kullanılan malzemeleri (kağıt, hamur silgi) tanımlar. |
ÖÇ02 | Grafit tekniklerini (Kalem nasıl tutulur, harmanlama, silme, genel temizlik), uygular. |
ÖÇ03 | Basit şekil ve kompozisyonları farklı gölgelendirme teknikleri ile gösterir. |
ÖÇ04 | Renkli kalemle boyama tekniklerini kullanarak nesnede malzeme ve desen çizimleri, donatı ve iç mekan çizimleri uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Grafit nedir, Bileşenleri nelerdir. Sertlik ve Kalite, Çizim kağıtları ve bloknotlarının tanıtımı. | serbest el perspektif çizme ve üç boyutlu mekan tanımlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Grafit teknikleri; Kalem tutuşu, harmanlama, silme, genel temizlik, gri fon, dokulu fon, suda çözünme. | video kaynaklari izlemek, ve uygulama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Değer ve Modelleme. | video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Doğrusal çizgi ve nokta çalışması Ödev: Daire ve spiral çalışması. | video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
5 | Işık ve Gölge: Işık türleri, Işık yönü, Işıklandırma şekli. Gölge çeşitleri, ton dereceleri, gölgelerin perspektifi. | video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
6 | Tarama yöntemi ile küp anlatımı Ödev: Dört farklı teknik ile Kübün gölgelendirilmesi. | video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
7 | İstenilen bir teknikte, seçilen bir obje çalışması. | Video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Skeç çalışması: iç bahceden İç Mimarlık Bölüm binasının çizimi. | Video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Renkli boya kalemi teknikleri; Çizgiler ve renkler, renk karışımları, yoğun renkler, tonlar. | Video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Renkli çizimler; Yüzey anlatımları (Metal, krom kaplama, cam, kumaş). | Video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Sandalye ve tabure çizimi. | Video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Kuru kalem çalışmaları; Natürmort, portre, İç Mimari skeçler. | Video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Mutfak çizimi. | Video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Öğrencilerin, dönem projeleri için tasarladıkları bir donatı çizimi. | Video Kaynaklari izlemek, ve ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | yıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |