Genel Bilgi
Kod | IMS222 |
Ad | Biçimde Soyutlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere üç boyutlu düşünme, var olan bir kompozisyonu analiz etme ve kendine özgü plastik değerlere sahip biçim oluşturma gibi yetiler kazandırmak
Dersin İçeriği
İç mimarlık ve tasarım bağlamında biçimin sadeleştirilmesi, temel bileşenlerine indirgenmesi ve farklı soyutlama yöntemleriyle yeniden yorumlanması, biçimin önemli bir plastik öğe olarak ele alınarak bütün-parça ve doluluk - boşluk ilişkilerinin sorgulanması, görsel bütünlüğün oluşmasında biçimde soyutlama aşamalarının öneminin vurgulanması
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
"Principles of Form and Design" – Wucius Wong "The Elements of Graphic Design" – Alex W. White "Form, Space, and Order" – Francis D.K. Ching "Architectural Composition" – Rob Krier "Visual Thinking" – Rudolf Arnheim "Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus" – Johannes Itten
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Formlar ve biçimler üzerinde analitik düşünür. |
ÖÇ02 | Eleştirel ve analitik düşünme alışkanlığı kazanır. |
ÖÇ03 | Yaşanan mekansal deneyimi soyutlayabilme ve tekrar bu soyut bilgiyi mimari mekana dönüştürme becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Sanat ve tasarım konularındaki bakış açılarında farkındalık yaratır. |
ÖÇ05 | Tasarımda bütün oluşturabilir, parçalayıp yeniden üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biçimlendirme Kavramı (Form- Fonksiyon- Estetik) | Kaynak araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Soyutlama Kavramı: Doğadan Soyutlama, Geometrik Soyutlama | Kaynak araştırması, taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Sanatta ve Mimarlıkta Soyutlama: Kandinsky, Mondrian, Malevich, Le Corbusier, Mies van Der Rohe | Kaynak araştırması, taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Stilizasyon | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Deformasyon | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Transformasyon | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Metamorfoz | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | 2 boyuttan 3.boyuta soyutlama | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
10 | Mekanda malzeme ve doku ile soyutlama | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Mekanda renk ile soyutlama | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Gösterip Yaptırma, Gösteri |
12 | Mekanda ışık ile soyutlama | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
13 | Final proje çalışmaları ve kritikler 1 | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme , Alıştırma ve Uygulama |
14 | Final proje çalışmaları ve kritikler 2 | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Final proje çalışmaları ve kritikler 3 | Kaynak araştırması ve taslak çalışmalar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |