IMS210 Görsel Anlatım Teknikleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS210
Ad Görsel Anlatım Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, renk kavramı, rengin tanımlanma kriterleri, renk armonisi, renk ile perspektif etkiler konularını ele alarak, iç mekan projelerinin renklendirilmesi için uygulama yapmaktır.

Dersin İçeriği

Renk Kavramı ve Rengin Tanımlanma Kriterleri. Sıcak ve soğuk renkler. Renkte perspektif etkiler. Renk Armonisi. İç mekan suluboya renk uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

serbest el perspektif çizmeyi bilmek ve mekanı tanımlamak

Kaynaklar

CLIFTON, C., 2001. The Color Design Source Book, Ryland Peters and Small, London. FEISNER, A.E., 2000. Color, How to Use Color in Art and Design, Laurence King Publishing, London. KOPACZ, J., 2004, Color in Three-Dimensional Design, McGraw-Hill, New York. ÖZDEMIR, T. 2005, Renk Kavramı ve Konut İç Mekan Tasarımına Etkisi, Mimar Sinan Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Sanatta Yeterlik Tezi, Istanbul. TRAVIS, S, 2015, Sketching for Architecture + Interior Design, Laurence King Publishing Ltd, London.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bu dersin sonunda öğrenci rengin tanımlanma kriterlerini öğrenir.
ÖÇ02 Öğrenciler rengin perspektif algısına etkisini fark eder.
ÖÇ03 Renk armonisi oluşturabilmeyi öğrenir.
ÖÇ04 renkleri farklı uygulama yöntemleriyle perspektifinde uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Renk Kavramı ve Rengin Tanımlanma Kriterleri. serbest el perspektif çizmeyi bilmek ve mekanı tanımlamak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Renk Çemberinde Yakın Renkler, Uzak Renkler ve Renkler. Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Sıcak ve Soğuk Renkler. araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Renkte Perspektif Etkiler. araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Renkte Armoni ve Etkileri. Uygulama için resimden mekan seçimi. araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
6 projelerin plan ve kesit Suluboya ve markerle İç Mekan Uygulaması / Salon. araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Resimden Suluboya ve marker İç Mekan Uygulaması / Mutfak. araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Resimden Suluboya, markers ,... İç Mekan Uygulaması / Yatak Odası. araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Resimden Suluboya, markers ,... İç Mekan Uygulaması / oturma odası araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Resimden Suluboyam, markers ,... İç Mekan Uygulaması / mutfak araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Resimden Suluboya İç Mekan Uygulaması / Bar. araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Resimden Suluboya İç Mekan Uygulaması / Kafe. araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
14 İç Mekan da Tekstil ürünlerinin Suluboya ile Uygulanması. araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 İç Mekan da Suluboya, markerle ve ya her hangi bir uygulama sistemiyle ile Doku Çalışmaları. araştırma ve kaynakları okuma, malzemeleri hazırlama ve ödevlerde uygulama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 yarıyıl Sonu Sınavları sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:50