Genel Bilgi
Kod | IMS232 |
Ad | Bilgisayarda Grafik Tasarım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TUNÇ ASLAN TÜLÜCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
İletişim süreçlerinde önemli bir yer tutan yazılı, görsel ürünlerin bilgisayar ortamında hazırlanmasına yönelik bilgi ve becerinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Adobe Photoshop, Corel Draw programları ile tasarım teknikleri öğretilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
* GÜRKAN, O. (2009). Adobe Photoshop CS4, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878574, Ankara. * CESUR, H. (2007). CorelDraw X3, Pusula Yayıncılık, ISBN: 9789756477922, İstanbul. * CESUR, H. (2008). CorelDraw X4, Pusula Yayıncılık, ISBN: 9789944711241, İstanbul. * GÜRKAN, O. (2008). Coreldraw Uygulamaları, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878345, İstanbul. * ARIKAN, A. (2009). İmgeden Baskıya/ Grafik Tasarım; Corel Draw Uygulamaları, ISBN: 9789758890712, İstanbul. * GÜRKAN, O. (2009). CorelDRAW X4, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878536, Ankara. * GÜRKAN, O. (2010). CorelDRAW X5, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878673, Ankara. * KOLEKTİF. (2009). Adobe Photoshop CS4 Yetkili Eğitim Kılavuzu, Medyasoft Yayınları, ISBN: 9789756675434, Ankara. * ROSE, C., BINDER, K. (2009). 24 Saatte Photoshop CS3, Alfa Basım Yayın Dağıtım, ISBN: 9789752979192, İstanbul. * UZUNKÖPRÜ, S. (2009). Photoshop Cs4 ve 3 Boyutlu İşlemler, Beşir Kitabevi, ISBN: 978 6055910464, İstanbul. * GÜRKAN, O. (2010). Adobe Photoshop CS5, Nirvana Yayınları, ISBN: 9789758878680, Ankara. * İNKAYA, O. (2010). Photoshop CS5, Kodlab Yayın Dağıtım, ISBN: 9786054205004, İstanbul. * ŞAHİN, H. (2006). Adobe Photoshop CS2 9.0, Türkmen Kitapevi, ISBN: 9789756392517, İstanbul. * DERELİ, N. (2008). Adobe Photoshop CS3, Beta Basım Yayn, ISBN: 9789752958623, İstanbul.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayarda grafik tasarımının temellerini kavrar. |
ÖÇ02 | Temel tasarım elemanlarını tanır. |
ÖÇ03 | Temel tasarım uygulama alanlarını kavrar. |
ÖÇ04 | Eğitim amaçlı grafik tasarımlar yapar. |
ÖÇ05 | Grafik tasarım programlarını kullanarak üst düzeyde tasarımlar yapma becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Adobe Photoshop nedir. Temel özellikleri. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
2 | Palet kullanmak. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
3 | Dosyaları açmak. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
4 | Dosya formatlarını anlamak. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
5 | Bitmap ve vektörleri anlamak. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
6 | Canvas'ı döndürmek ve çevirmek. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
7 | Colour Ramp kullanmak. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Vize projesi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Katmanlar-Layers, Type Layer yaratmak, Quick Masks kullanmak. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
10 | Blur ve Sharpen araçlarını kullanmak. Önplan ve arkaplan rengi. Paint Bucket aracını kullanmak. Colour Balance komutunu kullanmak. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | Filter'ler ve kullanımı, artistik filtreler, baskı temelleri. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
12 | Corel Draw'a giriş. Corel Draw Tool Bar, Corel Draw arabirimi, nesne araçlarıyla çalışmak. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
13 | Çizim teknikleri, metinlerle çalışmak, renklerle çalışmak, efektler ve croslar (Kağıt kesim payları hesaplanması). | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
14 | Corel Draw ile 3D şekil oluşturma. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
15 | Kayıt formatları. Mesleki alanda kişisel final proje uygulaması. | Konu hakkında araştırma, komut çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu projesi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonu projesi hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |