Genel Bilgi
Kod | IMS303 |
Ad | Mekan Tasarımında Sürdürülebilirlik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FEHİME YEŞİM GÜRANİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi FEHİME YEŞİM GÜRANİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mekan Tasarımında sürdürülebilir tasarım yaklaşımı konusunda farkındalığı artırmak bu dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği
Sürdürülebilirlik kavramı, çeşitleri. sosyal Sürdürülebilirlik, ekonomik sürdürülebilirlik, tasarımda sürdürülebilirlik.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ayşin Sev, Sürdürülebilir Mimarlık, Yapı Endüstri Merkezi
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre problemlerinin iç mimarlık açısından önemini kavrar. |
ÖÇ02 | Sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenciler iç mekan tasarımında doğal kaynakları etkin kullanım becerisini kazanır. |
ÖÇ04 | Bu ders sonunda öğrenciler çevre problemlerini tanır. |
ÖÇ05 | Sürdürülebilir kalkınmanın önemini ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin adı, konu, amacı, kapsamı, değerlendirme yönteminin anlatımı. | Ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Sürdürülebilirlik kavramı, | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Sürdürülebilirlik kavramı, çevresel sorunlar ve bu kavramın çevre sorunları açısından öneminin tartışılarak anlatılması. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sürdürülebilir kalkınma, çevre sorunları, | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sürdürülebilir kalkınma, çevre sorunları, çözüm önerileri tartışılması. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Mimarlık ve iç mimarlık ölçeğinde sürdürülebilir tasarım yaklaşımı. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Mimarlık ve iç mimarlık ölçeğinde sürdürülebilir tasarım yaklaşımı. örnekler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mimarlık ölçeğinde sürdürülebilir tasarım yaklaşımı. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İç mimarlık ölçeğinde sürdürülebilir tasarım yaklaşımı. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sürdürülebilir tasarım yaklaşımında tasarımcı-kullanıcı katkısı. | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Sürdürülebilir tasarım yaklaşımında tasarımcı-kullanıcı katkısı (örnek 2) | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Öğrencilerin araştırma sonucunun sunum ve değerlendirmesi. | Belirlenen konuda araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Öğrencilerin araştırma sonucunun sunum ve değerlendirmesi (2) | Belirlenen konuda araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
15 | Öğrencilerin araştırma sonucunun sunum ve değerlendirmesi (3) | Belirlenen konuda araştırma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |