Genel Bilgi
Kod | IMS307 |
Ad | Mobilyada Malzeme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mobilya tasarım sürecinde biçim verme, strüktür oluşturma ve yüzey zenginleştirmede malzeme özelliklerini veri olarak ortaya koymak.
Dersin İçeriği
Mobilya tasarımında, ahşap, metal, cam, taş, plastik malzeme özellikleri ve biçimlendirme yöntemlerinin irdelenmesi. Malzemenin mobilya tasarımına etkisinin mevcut tasarımlar üzerinden değerlendirilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Nuran Yener, Özelikten Biçime, 2000
Notlar
İnternet Kaynakları ve kişisel fotoğraf arşivi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin sonunda öğrenciler, mobilya tasarımında malzeme özelliklerini kullanabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Malzeme özelliklerinin mobilya tasarımına etkisini kavrar. |
ÖÇ03 | Biçimlendirme yöntemlerinin mobilya tasarımına etkisini kavrar. |
ÖÇ04 | Malzemenin biçimlendirme özelliklerini yorumlar. |
ÖÇ05 | Malzeme-mobilya-üretim yöntemi ilişkisini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgi verilmesi.Mobilya Tasarım sürecinde Malzeme. | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
2 | Mobilya Tasarım Sürecinde Doğal Ahşap Malzeme Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. | Konu hakkında araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Benzetim |
3 | Doğal Ahşap ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
4 | Mobilya Tasarım Sürecinde Yapay Ahşap Malzeme Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. | Konu hakkında araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
5 | Yapay Ahşap ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Mobilya Tasarım Sürecinde Metal Malzeme Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. | Konu hakkında araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Metal ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | Mobilya Tasarım Sürecinde Cam Malzeme Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. | Konu hakkında araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Cam ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
11 | Mobilya Tasarım Sürecinde Doğal ve Yapay Taş Malzeme Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. | Konu hakkında araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
12 | Doğal ve Yapay Taş Malzeme ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | Mobilya Tasarım Sürecinde Plastik Malzeme Özellikleri ve Biçimlendirme Yöntemleri. | Konu hakkında araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Plastik malzeme ile tasarlanan mobilya örneklerinin analizi. | Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Dönem Çalışmaları Olarak Seçilen Malzemelerin Değerlendirilmesi. | Eskiz hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslim hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |