Genel Bilgi
Kod | IMS320 |
Ad | İç Mekan Donanımında Deprem Farkındalığı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Deprem sürecinde iç mekanda yapısal olmayan elemanların riskleri konusunda farkındalık oluşturmak. İç mekanda yapısal olmayan elemanların tanımlayarak, bunlara ilişkin riskleri bilmek ve önlemler almak. Gerçek mekanlar için iyileştirme amacıyla tasarım önerisi hazırlamak. Yapısal olmayan elemanlar açısından riski azaltılmış mekan tasarlamak.
Dersin İçeriği
Seçilen mekanda deprem tehdit, risk ve önlemlerin belirlenmesi, deprem sürecinde iç mekanda yapısal ve yapısal olmayan elemanların tanımlanması, deprem bilincine yönelik eğitim verilmesi. Pencere ve kapı, duvar ve asma tavan, iç kaplama ve merdiven, mobilya ve aksesuarlar, aydınlatma elemanı, ekipmanlar ve asansör modüllerine ait tehlike, risk ve önlemler. Dezavantajlı gruplar için güvenli mobilya tasarımı, deprem sürecinde yapısal olmayan elemanlar açısından riski azaltılmış mekan tasarımı.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Boğaziçi Üniversitesi, Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü
Notlar
İnternet kaynakları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Deprem sürecinde iç mekanda yapısal olmayan elemanları tanımlar. |
ÖÇ02 | Deprem sürecinde iç mekanda yapısal olmayan elemanların risklerini kavrar. |
ÖÇ03 | Deprem sürecinde dezavantajlı gruplar için güvenli mobilya özelliklerini yorumlar. |
ÖÇ04 | Deprem sürecinde yapısal olmayan elemanlar açısından riski azaltılmış mekan tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı (Başarı testi ve Uygulama Ödevi için ekipmanların istenmesi) | Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Öğrencilerin Farkındalıklarının belirlenmesi; Başarı Testinin ve Uygulama Çalışmasının Yapılması (Öğrencilerin Seçilen Mekanda Deprem Tehdit, Risk ve Önlemlerin Belirlemesi) | Konu hakkında hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Deprem Sürecinde İç Mekanda Yapısal ve Yapısal Olmayan Elemanların Tanımlanması, Dünya’da veTürkiye’de Deprem Deprem Bilincine Yönelik Eğitim Verilmesi (AFAD) | Konu hakkında hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Pencere ve Kapı Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama | Konu hakkında hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İç Duvar ve Asma Tavan Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama | Konu hakkında hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İç Kaplama ve İç Merdiven Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama | Konu hakkında hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Mobilya ve Aksesuarlar Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama | Konu hakkında hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ödev teslim hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Aydınlatma Elemenı, Ekipmanlar ve Asansör Modüllerine Ait Tehlike, Risk ve Önlemler, Uygulama Çalışması: Gerçek Mekanlar için İyileştirme ve Mevcut Riskleri Azaltmak Amacıyla Tasarım Önerisi Hazırlama | Konu hakkında hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dezavantajlı Gruplar için Güvenli Mobilya Tasarımı 1 | Konu hakkında hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dezavantajlı Gruplar için Güvenli Mobilya Tasarımı 2 | Konu hakkında hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Deprem Bilincine Yönelik Eğitim Verilmesi (AKUT) | Konu hakkında hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Deprem Sürecinde Yapısal Olmayan Elemanlar Açısından Riski Azaltılmış Mekan Tasarımı 1 | Konu hakkında hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Deprem Sürecinde Yapısal Olmayan Elemanlar Açısından Riski Azaltılmış Mekan Tasarımı 2 | Konu hakkında hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Deprem Sürecinde Yapısal Olmayan Elemanlar Açısından Riski Azaltılmış Mekan Tasarımı 3 | Konu hakkında hazırlık. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslim hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ödev teslim hazırlığı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |