Genel Bilgi
Kod | ICS403 |
Ad | Büro Stajı (22 İş Günü) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ONUR KILIÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin iç mekan tasarımına uygun proje hazırlama ve iç mimari bürolarının işleyişi gibi konularda bilgi sahibi olmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
İç Mimarlık Bölümü öğrencilerinden 6. yarıyılını tamamlamış olanların, İç mimarlar Odası tarafından denetlenen bürolarda 22 iş günü boyunca büro stajı yapmaları zorunludur. Öğrenci, staj süresini kendisi için en verimli şekilde geçirmeli; staj sonunda, iç mimarlık eğitimi süresince elde ettiği teorik bilgileri kullanarak, bu bilgileri uygulayabilme yetisine sahip olmalıdır.
Dersin Ön Koşulu
Altıncı dönemden sonra ve 30 iş günü sürelidir. stajın yapılacağı kamu kurum/kuruluş/özel bürolar bulunması öğrenci sorumluluğundadır
Kaynaklar
S.C. REZNIKOFF, S.C., (1986), Interior Graphic and Design Standards, publisher: Watson-Guptill. CHING, F. D. K., (2015), Architectural Graphics, 6th Edition, Publisher: Wiley; 6th edition (April 6, 2015). DAVIS, D. A., WALKER, T. D., (1999), Plan Graphics, Publisher: Wiley; 5th edition.https://docplayer.biz.tr/2144779-T-c-yasar-universitesi-mimarlik-fakultesi-ic-mimarlik-ve-cevre-tasarimi-bolumu-staj-raporu-10080003175-sila-bakirci-izmir.html
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanıyla ilgili edindiği mesleki bilgileri kavrar. |
ÖÇ02 | Dış paydaşlarla ilişki içinde bulunur. |
ÖÇ03 | Mesleki alanda kuramsal ve uygulamayı bir arada analiz eder. |
ÖÇ04 | Lisans öğrenimi boyunca edindiği mesleki bilgilerle, uygulamada karşılaştığı sorunları analiz eder. |
ÖÇ05 | Kendisini mesleki alanda ifade edebilme yetkinliğini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ofiste devam eden projeler hakkında bilgilendirme. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
2 | Rapor ve ihtiyaç listeleri incelenerek, projede kat planları 3d çizim programları ile çizilerek photoshop'ta düzenleme yapıldıktan sonra tanıtım katalogları oluşturmak. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
3 | Örnek projeler incelenerek kat planları için zemin kaplaması ve mobilya görünüşlerinin belirlenmesi. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
4 | Kat planlarının uygun teknikler kullanılarak renklendirilmesi. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
5 | Boyama sonrası kat planlarının paftalar haline getirilmesi. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | Farklı daire tiplerinde mahallere göre alan hesaplama ve ölçümlendirme işlemlerinin yapılması. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
7 | Her kat planına lejant oluşturma. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Staj dosyası ve sunumun hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | Paftalar revize edilerek gerekli değişiklikler için gözden geçirme işlemleri nin yapılma çalışması. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | 3D modelleme çizimlerinin oluşturularak pafta haline getirilmesi. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
11 | İmar paftaları incelenerek vaziyet planı için taslak oluşturmek. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
12 | 3D programlar kullanılarak arazi modellemesinin çıkartılması. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Proje maketinin kesim işlemleri ardından birleştirilmesi. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
14 | Maket ve vaziyet planı üzerinde peyzaj çalışmasının yapılması. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
15 | Proje dosyasının toparlanması ve 3D animasyon sunum haline dönüştürülmesi. | Büro uygulama çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Staj dosyası hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Staj dosyası hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |