IMS447 Deneysel Mobilya

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS447
Ad Deneysel Mobilya
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. TÜLAY CANBOLAT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Deneysel mobilya kapsamına giren öğeleri tanımlamak. Mobilya tasarımını, kullanıcı, mobilya ve mekan açılarından ele almak. Tanım, tasarım, proje ve modelleme aşamalarında kuramsal ve uygulamalı çalışmalar yardımı ile yaratıcı sonuçlar elde etmeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin bu ders kapsamında yaratıcılığı ön plana çıkartacak özgün bir tasarım yapması beklenmektedir.

Dersin İçeriği

Çağdaş, yaratıcı ve estetik mobilya tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi kazandırmak. Mevcut mobilya tasarımlarına, eleştirel bakış açısıyla, alternatif tasarımlar yapma becerisi kazandırmak.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Önder Küçükerman, ENDÜSTRİ TASARIMI, ENDÜSTRİ İÇİN ÜRÜN TASARIMINDA YARATICILIK, Yem Kitabevi, İstanbul, 1996

Notlar

İnternet kaynakları ve kişisel fotoğraf arşivi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çağdaş, yaratıcı ve estetik mobilya tasarım önerileri oluşturabilme ve uygulayabilme becerisi kazanır.
ÖÇ02 Mobilya tasarımlarına eleştirel bakış açısıyla, alternatif tasarımlar yapma becerisi kazanır.
ÖÇ03 Mobilya-mekan ilişkisini kavrar ve iç mekan projelerinde uygulama becerisi kazanır.
ÖÇ04 Mevcut mobilya tasarımlarını yorumlar.
ÖÇ05 Deneysel tasarlama sürecini etkileyen faktörleri analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 4
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Deneysel Mobilya Dersine Giriş. Ders bilgi paketlerinin incelenmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 Deneysel Mobilya Tasarım Konusunun Verilmesi Konu hakkında araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Deneysel Mobilyada Tasarım Süreci. Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Deneysel Mobilyada Tasarım Etkenleri Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Stüdyo içi tasarım tartışmaları Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Stüdyo içi tasarım tartışmaları 2 Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Form-Strüktür Analizi. Maket ile anlatımı. Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ödev teslim hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
9 Malzeme seçiminin mobilyanın sembolik-estetik-anlatımcı işlevine etkisi. Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Malzeme seçiminin mobilyanın sembolik-estetik-anlatımcı işlevine etkisi 2. Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Tasarımın renk-doku-malzeme analizleri. Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Tasarımın renk-doku-malzeme analizleri 2 Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Deneysel Mobilya Tasarımları Stüdyo Kritikleri. Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Deneysel Mobilya Tasarımları Stüdyo Kritikleri 2 Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Deneysel Mobilya Tasarımları Stüdyo Kritikleri 3 Konu hakkında araştırma.Eskiz hazırlık. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev teslim hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev teslim hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:50