Genel Bilgi
Kod | IMS448 |
Ad | Çağdaş Mimari Sanatı ve Yorumu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mimarlık ve sanat tarihi öğretileri doğrultusunda, çağdaş sanat ve mimari akımların kuramlarını anlamaya çalışırken, modernleşme ve sanayileşmenin mimariye ve sanata etkilerinin irdelenmesi, toplumsal, siyasal ve teknik değerlerin sanatsal üretimle ilişkisinin bilincine varılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Özellikle 20. yüzyıl batı mimari ve sanat tarihi sürecinin analizi, sentezi ve yorumlanması.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok.
Kaynaklar
Roth, L.M. Mimarlığın Öyküsü. Mutlu, B. Mimarlık Tarihi Ders Notları, Mimarlık Vakfı Enstitüsü Yayınları. Özer, B. Yorumlar, İstanbul, YEM Yayınevi. Gombrich, E. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi. Tanyeli, U., Sözen, M Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitapevi 1986. Akurgal, E. Anadolu Uygarlıkları, Haşet Kitapevi. Wycherley, R. E. Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu, Arkeoloji ve Sanat Yayınları Sanat Tarihi Ans. Görsel Yayınlar.
Notlar
İlgili internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sanat ve mimari mirasın temel bilgileri ve anlamının farkına varır. |
ÖÇ02 | Özellikle 19. yüzyıll sonrası dünyada sanatın ve mimarinin değişim sürecini açıklar. |
ÖÇ03 | Sanayi devrimi ve endüstrileşme sonucu teknolojik gelişmelerin, sanatı ve mimari tasarım ilkelerini nasıl değiştirdiğini yorumlar. |
ÖÇ04 | 20. yüzyılda sanat ve mimari tasarımlar ve onları oluşturan kültür arasında kurulan anlamsal bağı analiz eder. |
ÖÇ05 | Çağdaş mimari tasarımların karmaşık yapısını açıklar. |
ÖÇ06 | Eleştirel yorumlarından yeni yöntemler ve tasarımlar geliştirir. |
ÖÇ07 | Çağdaş sanat ve mimari akımların kuramlarını yorumlar. |
ÖÇ08 | Modernleşme ve sanayileşmenin mimariye ve sanata olan etkilerini ilişkilendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş / Genel Bilgi | Dersle ilgili genel bilgi araştırması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Ortaçağ Batı Mimarisi ve Sanatı | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Rönesans Sonrası Batı Mimarisi ve Sanatı | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
4 | Sanayi Devrimi / Endüstrileşme ve Eklektizim | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
5 | Art Nouveau Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
6 | 20. Yüzyıl Sanat ve Mimarisine Giriş / Fütürizm, Sürrealizm, Pürizm, Soyut Sanat vd. | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | Art Deco Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
8 | Ara Sınav | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | De Stijl Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
10 | Konstrüktivizm Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
11 | Kübizm Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
12 | Ekspresyonizm Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
13 | Modernizm Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
14 | Postmodernizm Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Dekonstrüktivizm Sanatı ve Mimarisi | Kaynak araştırma, Sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde işlenen konuların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem içinde işlenen konuların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |