IMS448 Çağdaş Mimari Sanatı ve Yorumu

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IMS448
Ad Çağdaş Mimari Sanatı ve Yorumu
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Arş.Gör.Dr. Gözde ALTIPARMAKOĞLU SAKARYA (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Mimarlık ve sanat tarihi öğretileri doğrultusunda, çağdaş sanat ve mimari akımların kuramlarını anlamaya çalışırken, modernleşme ve sanayileşmenin mimariye ve sanata etkilerinin irdelenmesi, toplumsal, siyasal ve teknik değerlerin sanatsal üretimle ilişkisinin bilincine varılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Özellikle 20. yüzyıl batı mimari ve sanat tarihi sürecinin analizi, sentezi ve yorumlanması.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok.

Kaynaklar

Roth, L.M. Mimarlığın Öyküsü. Mutlu, B. Mimarlık Tarihi Ders Notları, Mimarlık Vakfı Enstitüsü Yayınları. Özer, B. Yorumlar, İstanbul, YEM Yayınevi. Gombrich, E. Sanatın Öyküsü, Remzi Kitapevi. Tanyeli, U., Sözen, M Sanat Kavram ve Terimleri Sözlüğü, Remzi Kitapevi 1986. Akurgal, E. Anadolu Uygarlıkları, Haşet Kitapevi. Wycherley, R. E. Antik Çağda Kentler Nasıl Kuruldu, Arkeoloji ve Sanat Yayınları Sanat Tarihi Ans. Görsel Yayınlar.

Notlar

İlgili internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sanat ve mimari mirasın temel bilgileri ve anlamının farkına varır.
ÖÇ02 Özellikle 19. yüzyıll sonrası dünyada sanatın ve mimarinin değişim sürecini açıklar.
ÖÇ03 Sanayi devrimi ve endüstrileşme sonucu teknolojik gelişmelerin, sanatı ve mimari tasarım ilkelerini nasıl değiştirdiğini yorumlar.
ÖÇ04 20. yüzyılda sanat ve mimari tasarımlar ve onları oluşturan kültür arasında kurulan anlamsal bağı analiz eder.
ÖÇ05 Çağdaş mimari tasarımların karmaşık yapısını açıklar.
ÖÇ06 Eleştirel yorumlarından yeni yöntemler ve tasarımlar geliştirir.
ÖÇ07 Çağdaş sanat ve mimari akımların kuramlarını yorumlar.
ÖÇ08 Modernleşme ve sanayileşmenin mimariye ve sanata olan etkilerini ilişkilendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık alanındaki kavramlara, tartışmalara ve gelişmelere dair bilgiye sahip olur.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari tasarım ve uygulamalarının evrensel, toplumsal ve çevresel boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; sürdürülebilir gelişme, yenilikçilik ve girişimcilik konularının farkında olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Proje ve şantiye yönetimi ve uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi sahibi olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimarlık mesleğini uygulayabilecek temel tasarım, tarih ve teknik bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İç mimari uygulamaların hukuksal sonuçları hakkında farkında olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı görsel elemanlarla sunabilir ve gerektiğinde konuyla ilgili rapor yazma becerisi kazanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki bir fikre ya da bir mimari projeye ait analizleri, bulguları, sonuçları, önerileri değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Gerçekçi fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar altında, estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarını çerçevesinde, çağdaş, yaratıcı ve estetik tasarım önerileri oluşturma ve uygulama becerisi kazanır. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İç mimarlık alanındaki projelerin tasarımdan uygulamaya kadar olan tüm aşamalarında tasarımcı kavrayışı ile hareket eder; bu süreçte kullanacağı projelendirme, tasarım, çizim, yazılım, uygulama konularına dair modern araç, teknik ve teknolojileri seçebilir ve etkin şekilde kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplanan veriyi analiz edebilme, farklı bilgi ve düşünceleri sentezleyebilme, elde edilen sonuçları yorumlayabilme ve bunları iç mimari tasarım süreci içinde kullanabilme becerisi kazanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşadığımız iç mekânlar ve yapılı çevrelere karşı duyarlı olma, bu mekânlardaki problemleri ve ihtiyaçları eleştirel ve akılcı bakış açısıyla tespit edebilme becerisi kazanır.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel çalışabilme ve öncelik kullanabilme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık konusunda mesleki yazını ve uluslararası diğer gelişmeleri takip eder.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanının gerektirdiği konularda bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve bu gelişmeler doğrultusunda kendisini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç mimarlık mesleğini ilgilendiren mesleki, bilimsel ve etik sorumluluk yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İç Mimarlık alanında tartışmalı kavramsal amaçlı kaynak araştırması yapama, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını araştırma yetkinliği kazanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Takım çalışması yapabilir çok disiplinli alanlarda bir takım halinde etkin çalışabilir, iletişim kurabilme ve sorumluluk alabilme yetkinliğine sahip olur. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliğine sahip olur. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki alanda kuramsal, yöntemsel ve uygulamalı bilgileri iç mimari tasarım önerileri ve uygulamaları geliştirmek için bir arada kullanma yetkinliğine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş / Genel Bilgi Dersle ilgili genel bilgi araştırması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ortaçağ Batı Mimarisi ve Sanatı Kaynak araştırma, Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
3 Rönesans Sonrası Batı Mimarisi ve Sanatı Kaynak araştırma, Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
4 Sanayi Devrimi / Endüstrileşme ve Eklektizim Kaynak araştırma, Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
5 Art Nouveau Sanatı ve Mimarisi Kaynak araştırma, Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
6 20. Yüzyıl Sanat ve Mimarisine Giriş / Fütürizm, Sürrealizm, Pürizm, Soyut Sanat vd. Kaynak araştırma, Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
7 Art Deco Sanatı ve Mimarisi Kaynak araştırma, Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
8 Ara Sınav Konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 De Stijl Sanatı ve Mimarisi Kaynak araştırma, Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
10 Konstrüktivizm Sanatı ve Mimarisi Kaynak araştırma, Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
11 Kübizm Sanatı ve Mimarisi Kaynak araştırma, Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
12 Ekspresyonizm Sanatı ve Mimarisi Kaynak araştırma, Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
13 Modernizm Sanatı ve Mimarisi Kaynak araştırma, Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
14 Postmodernizm Sanatı ve Mimarisi Kaynak araştırma, Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
15 Dekonstrüktivizm Sanatı ve Mimarisi Kaynak araştırma, Sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem içinde işlenen konuların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem içinde işlenen konuların tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:51