BB082 Ilıman İklim Meyve Türlerinde Anaç Kalem İlişkileri ve Dikim Sistemleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB082
Ad Ilıman İklim Meyve Türlerinde Anaç Kalem İlişkileri ve Dikim Sistemleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Meyve ağaçlarında anaç ve çeşit seçimi büyük önem taşımaktadır. İkim değişikliği sonucunda kuraklık, tuzluluk gibi önemli faktörlerin etkilerini azaltacak anaç kullanımı ve uyumlu çeşit seçimi konusu, bu kombinasyonlara uygun dikim sistemlerinin anlatılması. Aşılama ve uyum ve uyuşmazlık konusu, uyuşmazlık belirtileri konuları.

Dersin İçeriği

Meyve ağaçlarında anaç ve çeşit seçimi büyük önem taşımaktadır. İkim değişikliği sonucunda kuraklık, tuzluluk gibi önemli faktörlerin etkilerini azaltacak anaç kullanımı ve uyumlu çeşit seçimi konusu, bu kombinasyonlara uygun dikim sistemlerinin anlatılması. Aşılama ve uyum ve uyuşmazlık konusu, uyuşmazlık belirtileri konuları.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yok

Kaynaklar

Ders notu, kaynaklar, güncel yayınlar.

Notlar

Ders notu, kaynaklar, güncel yayınlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Meyve ağaçlarında kullanılan anaçlar ve özelliklerini bilir
ÖÇ02 Anaç nedir, kullanım amaçları nelerdir, bilir.
ÖÇ03 Aşı nedir, kaç çeşit aşı vardır, Kalem göz gibi kavramları bilir.
ÖÇ04 Aşı uyuşmazlık belirtilerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Aşı nedir, niçin yapılır Konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Anaç nedir, kullanım amaçları nelerdir. Konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Elma anaçları Konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kiraz anaçları Konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 erik anaçları Konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Badem anaçları Konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 şeftali nektarin anaçları Konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Tüm konular Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Kayısı anaçları Konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Aşı yöntemleri Konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Göz Aşıları Konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 kalem aşıları-1 konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Kalem aşılar-2 Konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Aşıda uyuşmazlık tipleri ve belirtileri-1 Konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Aşıda uyuşmazlık tipleri ve belirtileri-2 Konu ve anlatım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tüm konular Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları-1 Tüm konular Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 156
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,24
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.05.2024 03:04