Genel Bilgi
Kod | YLEET701 |
Ad | Thesis Work |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÖK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUSTAFA GÖK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET TÜMAY (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ULUS ÇEVİK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. TURGUT İKİZ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. İLYAS EKER (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AHMET TEKE (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. MEHMET UĞRAŞ CUMA (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan TİMUR (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi NİSA NACAR ÇIKAN (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek lisans tezini bilimsel ilkelere uygun olarak yürütmek
Dersin İçeriği
Öğrencinin bir öğretim üyesi danışmanlığında özel bir konuda teorik ve/veya pratik (deneysel) olarak hazırlayıp sunduğu çalışmayı kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Danışman öğretim üyesinin önerdiği kaynaklar
Notlar
Ders Notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersin sonunda öğrenciler; |
ÖÇ02 | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşabilmek için gereken araştırma çalışmalarını yapabilme becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Alanıyla ilgili temel bilimleri ve mühendislik bilimlerini ileri düzeyde anlama ve uygulama becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Özgün bir konuda; araştırma yapma, algılama, tasarlama, uygulama ve sonuçlandırma süreçlerini yönetebilme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | Çalışmalarını değişik gruplara, Türkçe ve bir yabancı dilde, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilme becerisini geliştirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusu ile ilgili ön çalışmanın yapılması | Tez konusuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tez konusu ile ilgili ön çalışmanın yapılması 2 | Tez konusuna çalışmak 2 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
3 | Tez konusunun belirlenmesi | Tez konusuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Tez konusu ile ilgili literatür taraması | Tez konusuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | Tez konusu ile ilgili literatür taraması 2 | Tez konusuna çalışmak 2 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
6 | Tez konusu ile ilgili literatür taraması 3 | Tez konusuna çalışmak 3 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Tez konusu ile ilgili literatür taraması 4 | Tez konusuna çalışmak 4 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Literatür tarama sonuçlarının değerlendirilmesi | Tez konusuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Literatür tarama sonuçlarının değerlendirilmesi 2 | Tez konusuna çalışmak 2 | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Analitik hesaplamalar/Modelleme/Benzetim/Deneysel çalışmalar | Tez konusuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
12 | Analitik hesaplamalar/Modelleme/Benzetim/Deneysel çalışmalar 2 | Tez konusuna çalışmak 2 | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
13 | Analitik hesaplamalar/Modelleme/Benzetim/Deneysel çalışmalar 3 | Tez konusuna çalışmak 3 | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme, Deney / Laboratuvar, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Analitik hesaplamalar/Modelleme/Benzetim/Deneysel çalışmalar 4 | Tez konusuna çalışmak 4 | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
15 | Rapor ve sunum hazırlama | Tez konusuna çalışmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 20 | 280 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 320 | 320 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 600 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,00 | ||
AKTS | 24 AKTS |