EE699 Controller Implementation I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE699
Ad Controller Implementation I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. İLYAS EKER


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere kontrolcü uygulamalarını anlatmak

Dersin İçeriği

Kontrolcü uygulamalarının temel niteliklerini anlatmak ve teorik bilgiler vermek

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

PID Kontrol: Yeni Tanılama ve Taarım Metotları

Notlar

Süreç Dinamiği ve Kontrolü


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kontrolcülerin temel niteliklerini tanımlar
ÖÇ02 Kontrolcülerin etkinliğini anlatır.
ÖÇ03 Kontrolcülerin kuramsal etkilerini bilir.
ÖÇ04 Kontrolcülerin gerçek uygulamadaki gereksinimlerini tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kontrolcülere giriş Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Açık ve kapalı devre kontrol yapıları Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ölçüm ve bilgi iletimi/ transferi Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Açık devre kontrol ve kontrolcü nitelikleri Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Açık devre kontrolcü uygulamaları Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Açık devre process model tanılanması Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Açık devre kontrolcü tasarımına giriş Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Açık devre tabanlı kontrolcüler Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Açık devre tabanlı kontrolcü hesaplamaları Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Açık devre tabanlı P kontrolcü tasarımı Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Açık devre tabanlı PI kontrolcü tasarımı Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Açık devre tabanlı PID kontrolcü tasarımı Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kararlılık analizi Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Endüstriyel örnekler Teorik bilgilerin tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:52