Genel Bilgi
Kod | EE698 |
Ad | Introduction to Embedded Systems De |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUSTAFA GÖK |
Dersin Amacı / Hedefi
Uygulamaya yönelik işlemci çalışma ve tasarım prensiplerini kavranmasıdır.
Dersin İçeriği
Sayıal sayı formatları, aritmetik devreler, boru hattı ve paralel işleme, düşük güç tasarım yöntemleri, dizi işlemci mimarileri, FIR, DFT ve FFT uygulamaları, programlanabilir sayısal illemciler, mutimedya işlemcileri ve çok işlemcili sistemler
Dersin Ön Koşulu
Bir programlama dili dersinde başarılı olma.
Kaynaklar
Introduction to Embedded Systems Using Microcontrollers and the MSP430, Manuel Jiménez Rogelio Palomera Isidoro Couvertier
Notlar
Yazılım araçları ve yonga üretici el kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Embedded sistem tasarımı için proje planlaması yapar. |
ÖÇ02 | Gömülü sistem tasarımı için yazılım ve donanım araçlarını kullanır. |
ÖÇ03 | Mikrokontrol ve çevre birimlerinin uyumlu çalışmasını sağlar. |
ÖÇ04 | Donanım sorunlarını tesbit eder ve donanım ve yazılım sorunlarını çözer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gömülü Sistem Uygulamalarına Giriş | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mikrokontrolcü ve CPU Mimarisi | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap |
3 | Gömülü Sistemler için C ve Assembly Programlama | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Genel Amaçlı Giriş Çıkış | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kesmeler ve Güç Modları | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
6 | Proje Planlama | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
7 | Sayısal Giriş ve Çıkış | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders notlarını oku | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Saat Sistemi ve Zamanlayıcılar | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Analog Veri Giriş ve Çıkış | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Seri İletişim | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
12 | Python Programlama | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
13 | İleri programlama yöntemleri | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
14 | Proje sunumu çalışmaları | Sunum tekniklerini çalış | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje Çalışması | Ders notlarını oku | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını oku | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notlarını oku | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |