EE698 Introduction to Embedded Systems De

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE698
Ad Introduction to Embedded Systems De
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUSTAFA GÖK


Dersin Amacı / Hedefi

Uygulamaya yönelik işlemci çalışma ve tasarım prensiplerini kavranmasıdır.

Dersin İçeriği

Sayıal sayı formatları, aritmetik devreler, boru hattı ve paralel işleme, düşük güç tasarım yöntemleri, dizi işlemci mimarileri, FIR, DFT ve FFT uygulamaları, programlanabilir sayısal illemciler, mutimedya işlemcileri ve çok işlemcili sistemler

Dersin Ön Koşulu

Bir programlama dili dersinde başarılı olma.

Kaynaklar

Introduction to Embedded Systems Using Microcontrollers and the MSP430, Manuel Jiménez Rogelio Palomera Isidoro Couvertier

Notlar

Yazılım araçları ve yonga üretici el kitapları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Embedded sistem tasarımı için proje planlaması yapar.
ÖÇ02 Gömülü sistem tasarımı için yazılım ve donanım araçlarını kullanır.
ÖÇ03 Mikrokontrol ve çevre birimlerinin uyumlu çalışmasını sağlar.
ÖÇ04 Donanım sorunlarını tesbit eder ve donanım ve yazılım sorunlarını çözer


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gömülü Sistem Uygulamalarına Giriş Ders notlarını oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Mikrokontrolcü ve CPU Mimarisi Ders notlarını oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Soru-Cevap
3 Gömülü Sistemler için C ve Assembly Programlama Ders notlarını oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
4 Genel Amaçlı Giriş Çıkış Ders notlarını oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Kesmeler ve Güç Modları Ders notlarını oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
6 Proje Planlama Ders notlarını oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
7 Sayısal Giriş ve Çıkış Ders notlarını oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders notlarını oku Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Saat Sistemi ve Zamanlayıcılar Ders notlarını oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma
10 Analog Veri Giriş ve Çıkış Ders notlarını oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Seri İletişim Ders notlarını oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
12 Python Programlama Ders notlarını oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
13 İleri programlama yöntemleri Ders notlarını oku Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap
14 Proje sunumu çalışmaları Sunum tekniklerini çalış Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
15 Proje Çalışması Ders notlarını oku Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını oku Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notlarını oku Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:52