EE686 Energy Conversion for Motor and Generator Drives

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EE686
Ad Energy Conversion for Motor and Generator Drives
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET TEKE


Dersin Amacı / Hedefi

AC ve DC motorlar hakkında bilgi sahibi olunması, Motor sürücü sisteminin temelleri hakkında bilgi sahibi olunmasının sağlanması, Sürücü çeşitlerinin anlatılması ve ölçümlerle kavratılması.

Dersin İçeriği

AC ve DC makinelerin incelenmesi, Makinelerde güç elektroniği kontrolü, Kontrol teknikleri ve sistem performansı, Sürücü karşılaştırması ve uygulaması, Performans ve maliyet, Yük sistemlerinin analizi ve özellikleri

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Energy Conversion: Electric Motors and Generators by Raymond Ramshaw (Author), R. G. van Heeswijk (Author)

Notlar

Energy Conversion: Electric Motors and Generators, by Raymond Ramshaw, R. G. van Heeswijk


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 AC ve DC motorların temelleri hakkında bilgi sahibi olundu.
ÖÇ02 Motor sürücü sisteminin temelleri hakkında bilgi sahibi olundu.
ÖÇ03 Motor sürücü çeşitleri anlaşıldı ve ölçümlerle pekiştirildi.
ÖÇ04 Motor sürücü sistemleri ve uygulama alanları tanındı.
ÖÇ05 Sistem performansını artırıcı kontrol teknikleri öğrenildi.
ÖÇ06 Jeneratör sürücü sistemleri ve uygulama alanları tanındı.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elektrik-elektronik mühendisliğinin temellerini oluşturan dalların en az birinde, bilgi düzeyini lisans düzeyinin ötesine çıkararak uzmanlaşabilme. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alanın içerdiği tüm konuların birlikte oluşturduğu bütünlüğü kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı alandaki mevcut bilimsel literatüre hakim olabilme ve takip edebilme 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının, ilişkili olduğu diğer dallarla olan disiplinlerarası etkileşimini kavrayabilme 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuramsal veya deneysel çalışma yapma becerisine sahip olabilme 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma sonucunda edinilen bilgileri derleyerek bütünlüklü bir bilimsel metin oluşturabilme 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel veri tabanlarında literatür araştırması yapabilme; özelde, veri tabanlarını uygun ve doğru şekilde tarama ve listelenen unsurları değerlendirme, kategorize edebilme. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanında İngilizce olarak yazılmış bir bilimsel metni rahatlıkla okuyup anlayacak düzeyde İngilizce bilme 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlıştığı konudaki bilgileri, bir sunum formatında derleyip, anlaşılır ve etkin bir şekilde sunabilme.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bildiği bir programlama dilinde genelde belirli bir amaca yönelik, özelde uzmanlık alanı ile ilgili olan bir bilgisayar programı yazabilme
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda yol gösterici olabilme, insiyatif alabilme
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uygun bir dil ve tarz ile insanlarla iletişim kurabilme
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uzmanlık alanı ile ilgili konularda proje, politika, süreç üretebilme ve bu öğeleri değerlendirme
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mevcut araştırma deneyimine dayanarak yeni konularda da araştırma yapabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yük çeşitlerinin ve karakteristiğinin tanıtılması I Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Yük çeşitlerinin ve karakteristiğinin tanıtılması II Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 AC motorların çalışma prensibi Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
4 AC ve DC motorların eşdeğer devreleri ve analizi Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
5 AC motor sürücülere giriş Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
6 DC motor sürücülere giriş Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
7 Vize sınavı hazırlık çalışmaları Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Vize sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 AC motor kontrol teknikleri I Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
10 AC motor kontrol teknikleri II Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
11 DC motor kontrol teknikleri Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
12 Ölçüm uygulaması I Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
13 Ölçüm uygulaması II Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
14 Jeneratör sürücü kontrol teknikleri Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Son durum: Yakın gelişmeler ve gelecek trendler Konuyla ilgili ders notları ve kaynaklar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:52